menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rupsen in de broccoli

Ga naar meest recente reactie

xarwen

Xarwen

Ik ben een beginner in de tuin, sinds dit jaar hebben wij een goedlopende moestuin die wij zo ecologisch mogelijk benaderen. Mijn vraag is dan ook: bestaat er een "groene" manier van rupsen bestrijden? Alle tips zijn welkom.
dinsdag 26 september 2006 - 17:05
andre

Andre

xaren

Als het niet te veel rupsen zijn probeer ze dagelijks te vangen met de handen als het niet anders kan spuiten met bacillus thuringien dit is een volledig onschadelijk product zowel voor mens en dier wordt verkocht onder de naam Thurcide HP, Bactospeine en Dipel

grt andre
dinsdag 26 september 2006 - 23:05
annd6

Annd6

Bestuif ze met gesteentemeel of lavameel, die tip heb ik eens gehad van een tuinier.
Bij tomatenlukt het om zo beestjes weg te houden.
Ik weet niet of het voor jou helpt maar het is inieder geval een biologisch produkt..
Ann
dinsdag 26 september 2006 - 23:12
Jeroen

Jeroen

voor kom gewoon dat er rupsen op je broccoli komen door er een gaas over te spannen
dit voorkomt dat je volgend jaar zal moeten sproeien met gelijk welk middel eenmaal ze er op zitten ga dan eens kijken bij biobest of coppert naar een insect die de rups parasiteert jeroen
dinsdag 3 oktober 2006 - 13:47
JovanDreumel

JovanDreumel

Leg de stronkjes even in zoutwater en de rupsen komen eruit.
Maar dan moeten er eigenlijk weer spekstukjes bij.
vrijdag 6 oktober 2006 - 17:46
Adrienne

Adrienne

Ha Jo toch
zondag 8 oktober 2006 - 16:55
xarwen

Xarwen

Leg de stronkjes even in zoutwater en de rupsen komen eruit.
Maar dan moeten er eigenlijk weer spekstukjes bij.


Bedankt voor de tip, ik heb het geprobeerd en het werkt dus echt. Ik hoop er volgend jaar zo'n net over te spannen, heeft iemand daar ervaring mee?
maandag 9 oktober 2006 - 09:06
andre

Andre

xarwen

Dit doet ik altijd ook voor de wortelen geen enkel probleem

andre
maandag 9 oktober 2006 - 12:20
Bowie

Bowie

Ik had dat vorige week met een bloemkool die ik gekocht had.

Ik wou ze in zijn geheel klaarmaken ipv in roosjes, daarom legde ze ik eerst in zout water, en er kwam ook een rups uitkruipen.

Dus je ziet, je hebt dat ook met gekochte groente.
maandag 9 oktober 2006 - 13:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon