menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Naam houdbare komkommer

Ga naar meest recente reactie

evadepeva

Evadepeva

Een tijdje geleden las ik in groei en bloei een artikel over komkommers. Het ging over bijzondere soorten. Een soort sprak me aan maar ik zowel blad als naam kwijt... Het ging om een eetbare komkommer, dikker dan de normale, die koel bewaard maanden houdbaar was...
Ik zou heel graag willen weten welke dit was zodat ik zaden kan proberen te verkrijgen.
Wie weet het??
vrijdag 28 augustus 2009 - 14:34
evadepeva

Evadepeva

Helaas weet ik dat niet... Weet wel dat het er een was van vorig jaar of dit jaar.. (nog genoeg keus..) Het was een artikel waarbij je zaden kon bestellen bij de VU.
zaterdag 29 augustus 2009 - 17:57
evadepeva

Evadepeva

Ja, zo simpel kan het zijn...
ga ik morgen doen..!
zondag 30 augustus 2009 - 22:15
Thanja

Thanja

Ik denk dat je de 'Sikkimkomkommer' bedoelt. Deze is lang houdbaar. Deze komkommer heeft wel een hele andere smaak dan de komkommer die je gewend bent. Persoonlijk houd ik niet zo van deze komkommer, omdat hij wat bitter is.
zondag 30 augustus 2009 - 22:23
evadepeva

Evadepeva

Hoi Ernestine, DanKjewel!!
Wij zijn gezegend met een vrij grote tuin. 550 m2, hij moet nog wel volledig ingericht worden. De paden liggen er nu en in het najaar willen we de borders gaan indelen. De vorige bewoner gebruikte de tuin als moestuin, dus veel stond er niet in helaas.
Ik wil er niet al te veel aan uitgeven (we moeten het huis ook nog aanpakken, en het geld kan maar 1 keer uitgegeven worden... ) Dus dat wordt zaaien, stekken en delen van anderen!!
Er staan nu al een aantal hortensia's in verschillende kleuren, vlinderstruiken, hemelsleutels en een soort woekerende helianthus en een ander soort gele hoge bloem (lijkt op echinacea, maar dan geel, ruim 2 meter hoog).
Een klein deel van de tuin willen we inrichten als moestuin. Met rabarber, aardbeien, ui, tomaat, courgette en komkommer.
Oh, ja, er staan ook 2 fruitbomen: een appel en een peer, beide meer dan 70 jaar oud!! Die geven enorm veel fruit! Heb al een hele vooraad appelmoes/jam etc!!
Om even bij de topic te blijven: Gisteren avond ging ik toch nog een keer zoeken (ik gooi de bladen nooit weg, dus snapte er niets van..) en blad nr 2 die ik inkeek was de juiste, ik had bij een eerdere zoekpoging blijkbaar mijn ogen in de zak...
Het gaat om een Cucumis sativus var. uzbkski...
Ik ga eens even googlen
Bedankt voor al het meedenken!!!
maandag 31 augustus 2009 - 09:22
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 5 + 2? (beveiligingscontrole) *