Hoi Ernestine, DanKjewel!!
Wij zijn gezegend met een vrij grote tuin. 550 m2, hij moet nog wel volledig ingericht worden. De paden liggen er nu en in het najaar willen we de borders gaan indelen. De vorige bewoner gebruikte de tuin als moestuin, dus veel stond er niet in helaas.
Ik wil er niet al te veel aan uitgeven (we moeten het huis ook nog aanpakken, en het geld kan maar 1 keer uitgegeven worden...
) Dus dat wordt zaaien, stekken en delen van anderen!!
Er staan nu al een aantal hortensia's in verschillende kleuren, vlinderstruiken, hemelsleutels en een soort woekerende helianthus en een ander soort gele hoge bloem (lijkt op echinacea, maar dan geel, ruim 2 meter hoog).
Een klein deel van de tuin willen we inrichten als moestuin. Met rabarber, aardbeien, ui, tomaat, courgette en komkommer.
Oh, ja, er staan ook 2 fruitbomen: een appel en een peer, beide meer dan 70 jaar oud!! Die geven enorm veel fruit! Heb al een hele vooraad appelmoes/jam etc!!
Om even bij de topic te blijven: Gisteren avond ging ik toch nog een keer zoeken (ik gooi de bladen nooit weg, dus snapte er niets van..) en blad nr 2 die ik inkeek was de juiste, ik had bij een eerdere zoekpoging blijkbaar mijn ogen in de zak...
Het gaat om een Cucumis sativus var. uzbkski...
Ik ga eens even googlen
Bedankt voor al het meedenken!!!