menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Knoflook

Ga naar meest recente reactie

Mandy

Mandy

Mijn knoflook was al een cm of 15 toen het begon te sneeuwen.....
Ik heb ze nu al weken niet meer gezien.....
Zouden ze het overleven????????
zondag 17 januari 2010 - 10:16
andre

Andre

Mandy.

Normaal gezien geen enkel probleem

Groetjes andre
zondag 17 januari 2010 - 10:42
Plantadvies

Plantadvies

Is ook geen probleem, want knoflook kan rima tegen de vorst. Maak je dus geen zorgen.

Plantadvies
http://www.plantadvies.com
zondag 17 januari 2010 - 11:20
Mandy

Mandy

De dikke laag sneeuw die over de knoflookplanten (8rijtjes X10) lag is vandaag bijna weggedooid. Het blad is nog wat groen maar ook veel geel.
Ik zal er dus maar vertrouwen in hebben dat ze het overleven.

"Zelf gegroeide" knoflook is toch wel erg lekker,,,, zou vervelend zijn als ik volgend jaar in de winkel moet gaan kopen
zondag 17 januari 2010 - 16:30
Rita1960

Rita1960

Hier ligt nog een dikke laag sneeuw, en de knoflookplanten heb ik al sinds begin/half december niet meer gezien... die waren toen ook zo'n 10-15 cm hoog...
Maar.. ik weet dat de sneeuw ze geen kwaad doet..
kale vorst en die koude wind.. daar kunnen ze minder tegen.

groetjes,

Rita
zondag 17 januari 2010 - 19:55
Mandy

Mandy

Heb vandaag ook weer sinds enkele weken een paar pastinaken uit de grond gehaald. zagen er goed uit..... Blad was bijna weg maar wortel prima...Lekker voor morgenavond...... geniet alvast...... een van mijn lievelingsgroentes.......
zondag 17 januari 2010 - 20:16
Rita1960

Rita1960

mijn pastinaken zitten er nog in ( nog een stuk of 20) en ook nog een paar schorseneren. maar met de 1e de beste dooitijd gaan die er uit..

mjamie mjammie!

leve de winterharde groenten!

Rita
zondag 17 januari 2010 - 20:36
printemps

Printemps

Soms kan look wel rotten

Ikzelf en ook Cetinel hebben het gehad vorig jaar

Ik heb vorige week mijn olifantenlook bollen ??? geplant want er kwam 1 scheutje aan per bol,dus niet elke teen 1 scheut
Het leek net een bloembol

mvg
maandag 18 januari 2010 - 15:46
Rita1960

Rita1960

Marianne,
da's normaal hoor. Die trekken zich 's winters helemaal terug en
komen in het voorjaar weer braaf op. Mochten ze het echt niet overleefd hebben krijg je van mij in het voorjaar/zomer nieuwe 'k heb ze al zo'n jaar of 15 en ze hebben tot nu toe iedere strenge vorstperiode overleefd.

groetjes,

Rita
dinsdag 19 januari 2010 - 17:26
Mandy

Mandy

Als je veel in de tuin bezig bent moet je goed "werkmateriaal" hebben en van die heerlijke laarzen GENIET je elke dag....
woensdag 20 januari 2010 - 16:48
Mandy

Mandy

Ach, mijn knoflook ziet er zoooo zielig uit

Hangt over de grond en is 90% geel..........

Hoop dat ze snel weer nieuwe groene bladeren gaan maken, dit ziet er niet uit......

een beetje hogere temperaturen en een lekker zonneteje elke dag om de grond een beetje te drogen........
woensdag 20 januari 2010 - 16:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon