menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe katten uit mijn groentebalkon houden

Ga naar meest recente reactie

Muis

Muis

Hallo allemaal

Vorig jaar ben ik begonnen met een aantal bakken en potten op mijn balkon te zetten met daarin groente. Dat is aardig gelukt. Sommige bakken werden door de buurtkatten als kattebak gebruikt. Dat was met name bij de bloemkool en de veldsla. Nu vind ik dit ronduit smerig en heb geen zin om dit dit jaar weer te krijgen. Iemand een idee om die beesten van mijn balkon te houden of in ieder geval dat ze niet mijn bakken gebruiken als kattebak? Sateprikkers heb ik al geprobeerd en ik wil mijn balkon niet met gaas dichtmaken.

Fijne paasdagen gewenst.

Groet Muis
zaterdag 3 april 2010 - 12:04
Muis

Muis

Hoi Marjoleine

Bedankt voor de tip. Zal het zeker opzoeken. Bij mij waren de planten vorig jaar al opgekomen en hebben ze eroverheen gepoept en het zand ernaast gebruikt om het te begraven. Ik vind dit echt vies en ga dat echt niet meer eten

Groetjes Muis
zaterdag 3 april 2010 - 13:08
annemiek123

Annemiek123

Zet er bak met kattegrid naast hahaha nee das flauw.
Ik heb zelf een kat en heb het stuk tuin waarin mijn fruit en groente staan afgezet met een hekje gaas, dat werkt tot nu toe prima. Ook heb ik die katteschrik gebruikt, maar het spul stinkt zo erg, dat ik daar zelf ook niet meer wil zitten. Dus weet niet of je je balkon alleen voor planten gebruikt, want dan is het geschikt, maar als je er zelf ook nog wil zitten is het niet aan te bevelen.
Je kan natuurlijk gewoon van dat tuinnet erover heen gooien, daar willen ze dan niet in, want blijven ze met de poten inhangen. Ook koffiedrats en cacaodoppen vinden ze niet fijn, zou allebei kunnen voor planten af te dekken.

succes

zaterdag 3 april 2010 - 14:03
printemps
zaterdag 3 april 2010 - 14:24
Muis

Muis

@Annemiek123. Vorig jaar had ik mijn balkon zo vol staan dat er geen plek meer was om te zitten. Nu houd ik het bescheiden met 2 grote bakken en een iets kleinere en 1 ronde pot voor de courgette. Ik heb wel aan een net gedacht maar vraag me dan af of de planten daar wel doorheen groeien? Kan ik dan niet beter iets groter gaas halen? Het gaat katten er toch om dat ze kunnen graven?

Ik vind het wel erg vervelend dat ik de katten van een ander van mijn balkon moet houden en heb weinig zin om met een plantenspuit ze te gaan verjagen. De vorige bewoner liet ze altijd wel op het balkon maar ja die had ook geen groenten op het balkon. Bedankt allemaal voor de tips die gegeven zijn.

Groetjes Muis
zaterdag 3 april 2010 - 15:23
printemps

Printemps

Bij mij komen ze zelfs zeiken op men terras
Het is in blauwe steen en lijkt op een olievlek en die ruikt ook een beetje naar fijne olie(zeker niet van een kater)
Neen,het kan van geen hond zijn want de tuin is ommuurd
En morsen met iets doen we ook niet

mvg
zaterdag 3 april 2010 - 17:46
Eve

Eve

Motteballen helpen erg goed, die liggen al een paar maanden bij ons in de voortuin en sindsdien geen enkele keer moeten kattepoep oprapen. Ruikt een beetje, maar enfin, er lopen toch niet veel mensen langs onze voortuin.

Succes,

Eve
zondag 4 april 2010 - 00:03
sky

Sky

Als het bakken zijn kan je eventueel oplossen door 2 pvc electriciteitsbuizen in de hoeken te duwen en er een net over te spannen...het houdt ook vogels en andere ongewenste gasten weg natuurlijk.
[afbeelding verwijderd niet-https]

zondag 4 april 2010 - 10:58
Muis

Muis

@sky Het zijn die 90 literbakken die je bij de welkoop kan halen. Maar van die pvcbuizen is een heel goed idee. Bedankt!

Iedereen zover bedankt voor het meedenken om die katten van mijn balkon te weren. Fijne paasdagen.

Groetjes Muis
zondag 4 april 2010 - 11:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon