Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb gisteren gemerkt dat één van mijn selderplantjes doorschieten. Kan dit kwaad? Wat doe ik het beste?
Ik heb de plantjes redelijk vroeg geplant uit plugjes die ik gehaald had. Ze hebben wel al veel blad gevormd, maar weinig steel.
Kan ik hier nog iets van verwachten of gooi ik best gewoon de blaadjes in de soep?
Selderij is een tweejarige plant maar als ze erg vroeg gezaaid wordt wil ze wel eens in het eerste jaar zaad gaan vormen. Je kunt inderdaad beter de blaadjes nu gaan gebruiken want als de plant lang blijft staan heb je er voor consumptie niets meer aan.
Ik heb dit ook voor met enkele snijselder plantjes, uit voorzorg ga ik ze nu in hun geheel oogsten, in stukjes te snijden en in de diepvries te bewaren. Dan ga ik er hopelijk nog langer geniet van hebben.
Oei, ik wist niet dat ze tweejarig waren. 'k Heb gewoon wat plugplantjes meegebracht van het tuincentrum en op goed geluk geplant.
Ik zal ze er dan maar uithalen en ook een lekker soepje van maken.
Hallo Karen
Heb jij het misschien over bleekselderij? of knolselderij ?(omdat je steel verwacht) en ik denk dat de antwoorden over snijselderij gaan.
Renate
'k Heb eigenlijk geen idee welke selderij het is Zeker geen knolselder. Hij lijkt op van die groene die je in de soep doet, maar dan enkel het loof.
Ik heb alleszins die met een bloeistengel uitgedaan en in de soep gedaan. Ze was toch lekker. Da's het voornaamste hé.