menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kippen haanen

Ga naar meest recente reactie

robijnske

Robijnske

kippen /hanen
ik heb hier een stukje waar ik stukje heb af gespannen zou dit helpen tegen de hanen maar er zijn ok die kunnen vliegen wand ze moeten in de boom slapen anders worden ze op gegeten door de vos ga er ok nog een foto bij zetten (de foto die er nu bij staat de draad die ik heb gebruik)

Groenten

zondag 9 maart 2014 - 11:42
cetinel

Cetinel

ik snap niet zo goed hoe je een stuk hebt afgespannen,toch niet enkel met dat oranje draad???
voor kippen heb je gaas nodig...
en naargelang de soort breken je d hoogte,maar als ze in de bomen slapen zijn het duidelijk goede vliegers,dan ben je der niet met enkel te omheinen,moet je overdekken..
je kan ze ook kortwieken,maar dan kunnen ze ook niet de boom in,in de boom slapen is trouwens geen bescherming tegen de vos...die kunnen ze overdag ook halen hoor...
zondag 9 maart 2014 - 13:07
robijnske

Robijnske

ze kruipen tussen de 2 de en de 3de door ik kan er wel stroom op zetten maar het moet ok tegen kalfjes gaan om dat die hier ok zijn

Groenten

zondag 9 maart 2014 - 15:26
Figo

Figo

Een koord gaat niet helpen, stroom alzeker niet...alleen een "zift", gaas, "kippendraad"...helpt om ze binnen te houden. Je moet ze een schuilhok geven, en een stok daarin om op te zitten om te slapen...
Als ik je schrijfsels lees denk ik dat jij en erg jong bent, en op een boerderij woont...? ?
En dan vraag ik me af hoe het komt dat jij niet weet dat je een "gaasomheining nodig hebt...en niet zo'n stukje koord
zondag 9 maart 2014 - 16:10
robijnske

Robijnske

ja ik ben 15 en ik woon op een boerderij en de kippen draad kan ik niet aan en ze liggen op grootte rollen

Groenten

zondag 9 maart 2014 - 16:31
Lino

Lino

Nee dat gaat niet. Kippen kruipen gewoon tussen de draden door, dat snap je toch wel?
Dit is wat je nodig hebt: [afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 10 maart 2014 - 07:56
BOSVROUW

BOSVROUW

Met schrikdraad (schokstroom) moet het dier ook aarding hebben, dus met pootjes op de grond! Ze kunnen op de draad zitten zonder iets te voelen! Ook als er iets tegen groeit verdwijnt de stroom gewoon in de aarde! Zulke draad dient om grotere dieren tegen te houden. Ik weet niet of de kleine lijfjes van kippen 12 volt kunnen verdragen, ze zullen in ieder geval wel ge-chok-eerde eitjes leggen!
maandag 10 maart 2014 - 09:47
robijnske

Robijnske

het is 6000 vold
maandag 10 maart 2014 - 17:00
sirius

Sirius

6000 Volt? amaai, gebakken kip in 1 seconde, eerder gecremeerd denk ik!

Wat denk je van 6 Volt?

't is zwart en het hangt aan een draad? wat is het?
maandag 10 maart 2014 - 18:19
BOSVROUW

BOSVROUW

Ik denk dat je je vergist hebt en dat het 6 volt is!
maandag 10 maart 2014 - 19:53
Figo

Figo

15 jaar..en ...boerenzoon ? ? en dergelijke dingen schrijven
sorry,
ik ga hier niet meer op reageren.., hier klopt iets niet in dit verhaal ...

info over batterijen en stroom:
zie
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=1350523
maandag 10 maart 2014 - 21:57
Anneloes

Anneloes

ik denk dat jullie je vergissen.

standaard schokdraad zit tussen de 2.000 en 10.000volt (ja echt waar!)
dit is de elektrische spanning waardoor je een schok krijgt.
door een lage stroomsterkte (ampère) is de schok niet gevaarlijk.


echter het stroomdraad zoals deze nu is aangelegd kan niet als schokdraad dienen. daarvoor moeten alle draden met elkaar in verbinden staan. zoals deze nu met lussen zijn vastgeknoopt is dit niet het geval.
sowieso is draad geen goede manier om kippen binnen te houden, werk liever met gaas.
maandag 10 maart 2014 - 22:02
sirius

Sirius

ja maar dat is meestal "gepulseerde" gelijkspanning van initieel 6V= of lager. Ik kan u een schok bezorgen waarbij uw oren gaan flapperen middels een oude audio transfo en een batterij van 1,5V. Ge moogt gerust zijn, 30 minuten later voelt ge het nog!

en ik vraag mij al een tijdje af of we hier met een trolletje zitten?
dinsdag 11 maart 2014 - 17:39
robijnske

Robijnske

idd meer als 5000 volt staat er meestal op !!

volt is niet direct dodelijk
de hoogte van de ampere wel, ik weet het niet precies meer maar ik geloof dat 1 of 2 ampere al dodelijk is? please correct me if I am wrong

zo'n schrik apparaat speelt met weerstand en kan zo het aantal volt en aantal ampere veranderen

VOLT = AMPERE X WEERSTAND
dus door de weerstand te verhogen word de ampere minder Knipoog

wij hebben een kastje voor 10 000 volt...

het lichtnet bevat wel een dodelijk amperegehalte, daarom mag je ook niet een vork oid in het stopcontact steken ... doet je haarcoupe geen goed Haha!






Ik zuig dit toch echt niet uit mijn duim, het is uitgezocht door een advokaat, wiens paard zwaar gewond is geraakt doordat ie in paniek raakte van schrikdraad (was prikkeldraad) en er vervolgens dwars doorheen ging. Helaas is dit in Belgie gebeurt, waar de regels anders zijn, maar daaruit kwam wel naar voren dat het in Nederland verboden is.
Dus ja, al die koeienweides met prikkeldraad als schrikdraad moeten vervangen worden. Als bovenstaand ongeluk in NL was gebeurt, had de betreffende landeigenaar alle schade kunnen betalen en er nog een fikse boete bijgekregen ook.



dit las ik op een forum op bokt.nl

http: / / www.bokt.nl /forums/ viewtopic.php ?f=13& t=1350523




en zo een apperaat hebben wij

Groenten

dinsdag 11 maart 2014 - 18:31
robijnske
dinsdag 11 maart 2014 - 18:32
sirius

Sirius

uit je eigen link.
"Een weide stroomtoestel kan voedingsspanning krijgen vanuit het net met 220 V ofwel vanuit een batterij of accu van 9 of 12 volt.
Het uitgangssignaal naar de weide afsluiting en de aarde toe moet tussen de 4000 en 8000 volt spanning liggen maar dit signaal is pulserend en heeft maar een stroomsterkte van enkele mili amperes.
Dit heeft als resultaat dat, als een paard de draad raakt op het ogenblik dat er een puls komt, het paard een korte felle tik zal krijgen."

50 milliampère door het hart is dodelijk ttz 0,05 A. Zo'n ding rechtstreeks op het lichtnet en in de omstandigheden waarin het meestal gebruikt wordt, daar heb ik bedenkingen bij.

Wat allemaal niet wegneemt dat je concept voor het houden van kippen op z'n zachtst gezegd "nogal vreemd" is.
dinsdag 11 maart 2014 - 21:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon