menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Courgetteblokjes met tomaat champignons en scampi

Koen007

Tekst aangepast

Koen007

Een recept dat ik verleden week on the fly in elkaar geflanst heb en waar mijn vrouwtje en ik verzot op waren.

Courgette schillen en ontdoen van zijn zachte kern. De rest in fijne dobbelsteentjes (1cm max) snijden tot je ongeveer 400g hebt. Neem enkele verse tomaten en snijd deze met een vlijmscherp mes eveneens in dobbelsteentjes (ik heb het gedaan met schil en pitjes, het waren trostomaten), voorzie ongeveer dezelfde hoeveelheid als de courgettes, dit wordt de saus. Daarnaast snijd je ongeveer 200g champignons (half bakje) in kleinere stukjes.

Bak een hoeveelheid gepelde en ontdooide scampi's (8 per man, van die tijgerscampi's) in wat boter met een versnipperd sjalotje. Kruid met voldoende cayennepeper en zout. Niet te lang want dan worden ze taai. Verwijder de scampi's uit je pan

Voeg nog een beetje extra boter toe en bak de champignons nu lichtjes aan, ze moeten zeker nog krokant zijn. Voeg de tomatenblokjes toe en wacht even tot alles kookt. Voeg daarna de courgetteblokjes toe samen met een visbouillonblokje (groente of kip gaat volgens mij ook prima). Laat het geheel even goed doorpruttelen maar let er op dat de champignons en de courgettes niet slap worden. Het lekkere aan dit gerecht was dat de groentjes nog wat hard waren en niet platgekookt waren. Ik denk dat dit bij mij ongeveer 5min geprutteld heeft. Voeg eventueel nog wat cayennepeper toe.

Als laatste de scampi's terug toevoegen en alles even omroeren.

Misschien dat je hier nog wat verse kruiden kan ondermengen maar dat had ik niet gedaan.

Klaar!

We hebben het met ons tweetjes buiten op een terras opgegeten zonder rijst, aardappelen, pasta of brood!

't Was echt smikkelen.

Groetjes,
Koen
woensdag 26 juli 2006 - 09:20
Nigella

Nigella

Hoi Koen,

dat geloof ik dat dat lekker was, water komt me in de mond
woensdag 26 juli 2006 - 10:20
ines

Ines

Lijkt me lekker en gaan we vast eens proberen...
woensdag 26 juli 2006 - 13:30
Adrienne

Adrienne

Mmm, dat lijkt me heel lekker.

grtjs adrienne
donderdag 27 juli 2006 - 22:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon