menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Auberginerolletjes met kruidenkaas en tomatensaus

Ga naar meest recente reactie

andre

Andre

Ingrediénten ( voor 2 à 3 personen): 3 aubergines, 3 eetlepels olijfolie, 200 g kruidenkaas, 2 eetlepels pesto, 1 ui, 1 blik of vers ( 400 gram ) tomatenstukjes, 1 eetlepel tomatenpuree, 1 koffielepel suiker, een handvol basilicum ( gesnipperd), zout, peper.

Bereiding

Voor de saus; pel en snipper de ui. Verhit de rest van de olie en bak de ui zachtjes. Voeg de tomatenblokjes toe en roer de tomatenpuree erdoor. Laat desaus zonder deksel gedurende 30 minuten zachtjes pruttelen. Breng op smaak met zout en peper en suiker.

Was de aubergines, snij de kroontjes eraf en snij in de lengte in plakken van ca 1 cm.

Bestrooi de plakken aan beiden kanten met wat zout en laat 10 minuten staan. Dep droog met keukenpapier en bestrijk beide kanten met olijfolie. Rooster onder een hete gril ( ongeveer drie minuten per kant) of bak in een grilpan tot goudbruin. Laat uitlekken op keukenpapier.

Snijd de kaas in staafjes, die iets langer zijn dan de breedte van de aubergine plakjes. Bestrijk de plakken aan één kant met pesto. Leg de kaas erop en rol op. Steek vast met prikkers of tandenstokers

Schenk de saus in een lage schaal en leg de rolletjes erin. Strooi de basillicum erover .

Smakkelijk

andre
vrijdag 25 augustus 2006 - 11:11
florentina

Florentina

André, dat is spek naar mijn bek. Had je de pesto ook zelf gemaakt ?

mvg, florentina
vrijdag 25 augustus 2006 - 18:56
andre

Andre

ik ,iet, maar een vrouw waar mijn vrouwtje werk
vrijdag 25 augustus 2006 - 18:59
Nigella

Nigella

dat lijkt mij inderdaad voor lekkerbekken, super!!!
vrijdag 25 augustus 2006 - 19:44
Tine

Tine

MM MM MM MM MM MM MM MM>

Tine.
vrijdag 25 augustus 2006 - 20:37
Adrienne

Adrienne

jammie, jammie da's zeker smullen!!!
gtjs adrienne
vrijdag 25 augustus 2006 - 23:27
annd6

Annd6

Ja dat klinkt echt super!!
De truk voor goeie pesto is het in de vijzel fijn te maken en een klein beetje citroensap toe te voegen , heb ik ooit in een kookboek gelezen
Ann
zaterdag 26 augustus 2006 - 00:47
florentina

Florentina

Ann ,

Ik maak pesto steeds zoals in de andere topic beschreven staat, met wat minder zout.
Ik maak steeds grotere hoeveelheden, dan heb ik voor lang en ik kan er andere mensen mee
plezieren. De potjes staan op het koelste plekje in de koelkast.
Bij gebruik doe ik er eventueel wat citroen of kruidenazijn bij. Een flinke schep in een yoghurt-
sausje is ook heerlijk. Trouwens , op je tomaten- of uienbrood zou pesto ook wel lekker zijn.

Op de potjes in de handel lees ik dat er paneermeel, anti- oxydanten en dgl. inzitten.
Je moet gewoon zorgen dat er steeds voldoende olie op je pesto ligt , dan kun je hem maanden bewaren.

mvg, florentina
zaterdag 26 augustus 2006 - 13:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon