menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verse groenten wok gerechten

Ga naar meest recente reactie

marleen

Marleen

hallo allemaal,
zoals jullie prachtige recepten kunnen meedelen,
vroeg ik mij af of jullie geen goede wok recepten kennen,
heb sedert gisteren een wok
maar weet niet zo direct hoe te beginnen,

marleen
donderdag 7 september 2006 - 19:52
annd6

Annd6

Er zijn zoveel dingen die je kan met een wok!
Het beste is gewoon uitproberen en zelf te ontdekken wat je lekker vindt.
Je kan er allerlei groenten in maken, leukste is nog verschillende samen, je moet gewoon op een hoog vuur en bakken in olie (niet te lang ,je wil het knapperige niet kwijt!), hou de boel goed in beweging, zorg dat je alles op voorhand bij je wok zet zodat je er bij kan blijven. Je kan eventueel blokjes kip eerst bakken, uit de wok doen en dan de groenten en dan alles weer samen brengen.
Wat kruiden betreft kom je met look, zout/peper, gember, sojasaus, sherry (wordt veel gebruikt in de chinese keuken) al een heel eind. Er zijn ook kruidenpotjes in de handel met gemengde kruiden voor in de wok.
Veel succes!
Ann
dinsdag 12 september 2006 - 22:21
annd6

Tekst aangepast

Annd6

Toch een receptje om je op gang te brengen:

4el olijfolie
1 ui in dunne ringen
drie teentjes look
1,5 tl zout halve groene paprika in reepjes
halve rode " "
een vierde van een komkommer in blokjes
2 selderijstengels in blokjes
2 lenteuitjes fijngehakt
250 gr. sojascheuten
1,5 tl suiker 2 el sojasaus
3el kippebouillon

Verhit de olie, voeg ui, look en zout toe en bak dat 30 sec. Voeg de overige groenten toe en roer ze goed door de olie. Giet er de sojasaus, bouillon en suiker bij, laat alles nog 1,5 min pruttelen.
Smakelijk!
Ann
dinsdag 12 september 2006 - 22:31
Greta2

Greta2

Heb ook nog een lekker wokgerechtje dat vlug klaar is

Roerbakmie met wokgroenten en kip (4 pers)
nodig:4 eetlps arachideolie,1 zakje met verse wokgroenten,2 teentjes knoflook, 1 cm gemberwortel, 6 lenteuitjes, 400gr kippefilet, 250 gr roerbakmie, 4 dl water, peper en zout, 4 eetlpls soyasaus

Verwarm 2 eetlpls olie in de wok en roerbak er de groenten in gedurende enkele min.
Haal ze uit de wok.
Verwarm de rest van de olie in de wok en roerbak de in kleine stukjes gesneden kip samen
met de in ringen gesneden lente-ui, de geperste knoflook en de geschilde en in blokjes gesneden gemberwortelende enkele min.
Voeg hierbij de roerbakmie en 4 dl warm water.
Laat het geheel al roerend doorwarmen tot de roerbakmie al het vocht heeft opgeslorpt.
Breng hierbij de gewokte groenten en breng het gerecht op smaak met de soyasaus, peper en zout.Dien onmiddelijk op.
Smakelijk

Je kan ook diepvries wokgroenten gebruiken, ik heb graag die chineese mix, als je verse groenten
gebruikt is het iets meer werk en moet je rekening houden met een langer gaartijd.

Veel succes met de wok!
woensdag 13 september 2006 - 11:49
Adrienne

Adrienne

Jamie, jamie da's voor zondags
lekker en niet te veel werk
woensdag 13 september 2006 - 20:33
marleen

Marleen

hé bedankt,
ik zal deze eens vlug proberen!

gr marleen
zondag 17 september 2006 - 11:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon