menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Het maken van een bloem

Ga naar meest recente reactie

nora

Tekst aangepast

Nora

vier keer het model van het blad in draad knippen, opvullen met witte sisal, de rand met lijmpistool en korstmos beplakken. een schaaltje in het midden met oasis. Drie roosjes en voor de rest materiaal uit de tuin. Dit hebben we vandaag in onze les gemaakt.

[afbeelding verwijderd niet-https]

vrijdag 19 oktober 2007 - 22:16
fastmario

Fastmario

dat is knap gemaakt
is gewoon prachtig
vrijdag 19 oktober 2007 - 22:24
an

An

erg mooi gedaan
gr an
vrijdag 19 oktober 2007 - 22:41
RVRV

RVRV

Dit is een prachtig stuk.

Gegroet

RV
vrijdag 19 oktober 2007 - 23:54
corrielat

Corrielat

Watmooi,

en wat lijkt het simpel te maken... alleen..... ik kan het niet,
bravo voor deze kunstenares
vrijdag 19 oktober 2007 - 23:57
kerstkind

Kerstkind

Hallo Nora,

dit is wel héél apart!
Wel heel mooi, bravo!!!

José
zaterdag 20 oktober 2007 - 10:37
sasdeco

Sasdeco

Ik kan alleen maar jullie mening volgen : heel mooi.
zaterdag 20 oktober 2007 - 19:30
Jose47

Jose47

Nou ik vind het ook heel mooi, nog nooit gezien, knap idee.

Josée
zaterdag 20 oktober 2007 - 19:44
nora

Nora

Watmooi,

en wat lijkt het simpel te maken... alleen..... ik kan het niet,
bravo voor deze kunstenares

dank je voor je voor de reactie's het is gemakkelijker dan het er uit ziet, als je graag de beschrijving hebt stuur je maar een mailtje en ik probeer het zo goed mogelijk door te sturen
zaterdag 20 oktober 2007 - 21:14
noepeke

Noepeke

dit is gewoon uniek !
zo eentje zou ik ook wel in men bezit willen hebben , maar helaas ontbreekt me de fantasie om zoiets prachtig in elkaar te steken.

Ik zou wel heel graag de berschrijving willen als dat mogelijk is !

Groetjes,
Noepeke
zaterdag 20 oktober 2007 - 21:19
nora

Nora

dit is gewoon uniek !
zo eentje zou ik ook wel in men bezit willen hebben , maar helaas ontbreekt me de fantasie om zoiets prachtig in elkaar te steken.

Ik zou wel heel graag de berschrijving willen als dat mogelijk is !

Groetjes,
Noepeke

dit is het model voor de bloembladeren, je hebt kippendraad nodig en die knip je twee maal uit en dan nog eens twee maal maar dan wel 1.5 cm groter.
je neemt het kleinste model en daar leg je witte sisal op die je uit mekaar trekt, dan leg je daar het grotere model op en knip een beetje dieper in de hoeken. Dan draai je het blad om en plooi de bredere rand naar binnen zodat de sisal mooi vast komt te zitten tussen je draad. Dan maak je een tweede en als die klaar zijn lijm je met een lijmpistool de korstmos langs de rand, zo corrigeer je de ronding van je blad.
Dan heb je twee ronde plastieke schaaltjes nodig een iets groter dan het andere, je neemt het grootste en maak er vier gaatjes in waar je twee geplooide pookdraden doorsteekt en dat nog eens door een blad gestoken wordt en het tweede blad leg je er dwars bovenop en daar gaat je draad ook nog eens door, zodat je bladeren vasthangen aan het plastieke schaaltje, draai je draaden aan mekaar vast en dan kleef je het kleinere schaaltje nog eens boven op die bladeren in het midden. Nu is je model klaar je moet enkel nog een oasis in het schaaltje leggen en met verse bloemen decoreren. Ik heb het nog niet geprobeerd maar ik denk dat het met die kleine appeltjes die je nu vind ook mooi moet zijn.
Ik wens je veel plezier, laat wel eens weten of het je gelukt is.
Nora
zaterdag 20 oktober 2007 - 22:03
decoels

Decoels

Beste Nora,

Heel mooi stukje, origineel en simpel TOP !
maandag 22 oktober 2007 - 09:03
TulipA

Tekst aangepast

TulipA

Hoi Nora, mooi stuk !!!

Super!!

Misschien ook leuk idee straks voor de kerst om een ster te maken.

Groetjes, Lydia
maandag 22 oktober 2007 - 13:29
decoels

Decoels

beste nora,

als ik de beschrijving goed heb begrepen, dient het eerste schaaltje eigenlijk enkel om de bloem te doen op rusten en zo te staan op tafel en dient het tweede schaaltje om het bloemstuk in te maken, klopt dit?

maandag 22 oktober 2007 - 14:10
nora

Nora

beste nora,

als ik de beschrijving goed heb begrepen, dient het eerste schaaltje eigenlijk enkel om de bloem te doen op rusten en zo te staan op tafel en dient het tweede schaaltje om het bloemstuk in te maken, klopt dit?

inderdaag Els, enkel om je bloembladeren samen te houden en zo komen ze ook wat omhoog staan, doordat je het blad tussen de twee schaaltjes drukt.
maandag 22 oktober 2007 - 20:05
nientje

Nientje

dit is een prachtstuk
nientje
maandag 22 oktober 2007 - 21:22
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 2 + 1? (beveiligingscontrole) *