menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verlaat paasstukje

Ga naar meest recente reactie

Gerbra

Gerbra

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]/img

Dit stukje stond met pasen op tafel. Je kunt er steeds weer nieuwe bloemen insteken.

Ik heb 2 anthuriumbladen , 5 rozen , 5 gerbra,s , 3 gele bolletjes op stokje (weet de naam niet)

en bloesemtakken gebruikt.

Een fijn weekend allemaal.

Gr.Lucia

vrijdag 4 april 2008 - 12:02
Gerbra

Gerbra

vrijdag 4 april 2008 - 12:06
Karintje

Karintje

Hoi Lucia,

Niet mijn ding, smaken verschillen.
Ik vind dat er TEveel bloemen insteken, ze "verdrukken" mekaar bijna

Grtz,
Karin
vrijdag 4 april 2008 - 14:11
Jose47

Jose47

Hallo,

'k ben het eens met Karin, misschien ook wat meer groen gebruiken tussen de bloemen, dat breekt het allemaal een beetje, maar ieder zijn keuze hoor.

Groetjes
Josée
vrijdag 4 april 2008 - 17:05
miet1

Miet1

hoi
niet zo zeer mijne stijl
groetjes miet1
vrijdag 4 april 2008 - 17:32
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Hallo Lucia,

Wat zijn dat mooie anthuriumbladen, die heb ik nog nooit gezien, magnifiek van kleur, de roosjes passen daar perfect bij maar de witte gerbera's zou ik er zeker uitdoen eventueel ook de bollekes en de bloesems. (less is more)
Om het geheel perfect te maken zou ik opteren voor géén doorschijnende vaas.
Toch leuk om zien, nog van dat!!!
Wat een goed idee van jou om het geheel ook vanboven te tonen.
Proficiat
vrijdag 4 april 2008 - 21:27
Gerbra

Gerbra

Hoi Lysianthus

Dit was het 1e stukje dat ik met takken op een vaas wou proberen.

Het moest een soort lijnschikking zijn ,als ik het goede woord gebruik?

Maar omdat de takken goed tegen elkaar zitten ,is het met veel bloemen niet zo mooi.

Het valt ook niet mee in een tuincentrum bloemen te kopen voor een stukje.

Ik kom ook altijd thuis met teveel bloemen omdat ik bijna alles mooi vind.

Nee de vaas die ik bij mijn 2e stukje (lentestukje )heb gebruikt vind ik veel mooier.

Miet ook bedankt voor U reactie.

Een heel fijn weekend allemaal.

Gr.Lucia
vrijdag 4 april 2008 - 21:46
linderic

Linderic

Hallo ,

Dit is ook niet zo mijn ding ,het lijkt op een(vegetatieve) uil.......dat was zo het eerste dat bij me opkwam als ik de foto zag.Volgens mij heb je teveel symetrisch willen schikken met je bloemen , ik denk dat het anders zou overgekomen zijn indien je de bloemen anders zou geschikt hebben.
prettig weekend
groetjes Linda
vrijdag 4 april 2008 - 21:57
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

wel, ik dacht vanwaar de vergelijking met een uil , dat zie ik helemaal niet ................en dan met veel fantasie , zag ik het ook , welliswaar alleen in de eerste foto
Een bloemstukje presenteren is ook een kunst dat kan je best op ooghoogte doen en ik heb mijn twijfels buiten in het zonlicht, denk niet dat dat zo een goed idee is.
De kleuren van de bloemen en de 2 anthuriumbladen komen ook veel beter uit onder kunstlicht.
Die juiste benaming van de schikking weet ik niet hoor Lucia, maar voor een eerste poging van dergelijk bloemstuk is het erg goed...............Ik ben ( tot mijn grote spijt ) geen bloemschikster zou er me eens op moeten toeleggen en een paar lessen gaan volgen
Bloemen kopen in een bloemenwinkel voor één boeket is inderdaad moeilijk en duur, kijk eens wat je in eigen tuin vindt of onderweg dan kan je er misschien twee of drie maken hahahaha
Ik heb altijd een snoeischaar in mijn auto
Verleidelijk hé al die mooie bloemen in een bloemenwinkel, ik zou ze ook allemaal willen.
Misschien is een goede tip , weten op voorhand wat je gaat maken en alleen de benodigde bloemen daarvoor kopen maar ik weet niet of dat gaat lukken hahaaah ik schrijf altijd mijn boodschappen op een briefke, maar kom altijd met het dubbele thuis.
Laat je niet ontmoedigen door negatieve of nietszeggende kritiek, die is vlug gegeven............ daarentegen, constructieve of opbouwende kritiek daar kan je wat mee.
'k Ben er zeker van dat we nog veel moois van jou gaan zien.
Maak er een mooi weekend van..............
vrijdag 4 april 2008 - 22:44
linderic

Linderic

Hoi Lysianthus ,

Je doet me ........is helemaal niet slecht bedoeld hoor!Misschien ben ik wel de uil(zal volgende keer 2x kijken en dan schrijven)!Maar het is inderdaad op de eeste foto ,die 2 gerbra's en die grote bladeren en waarschijnlijk de lichtinval en positie vanwaar de foto genomen is en dan mijn fantasie die levendig is............ik hou van dieren en planten en bloemen!
nog een prettig weekend
Linda
zaterdag 5 april 2008 - 09:41
Lysianthus

Lysianthus

@ Linda,

'T is helemaal niet erg hoor Linda, ik zag het ook nadat jij er me attent hebt op gemaakt ik heb ook een levendige fantasie enne..............ik weet dat je uitleg niet slecht bedoeld was hoor, maak je maar geen zorgen maar een beetje aanmoediging of opbouwende kritiek doet wonderen.
Ook voor jou een gezellig weekend gewenst.

zaterdag 5 april 2008 - 11:03
Gerbra

Gerbra

Hoi allemaal.

Bedankt voor jullie leuke reacties.

De waarheid moet gezegd worden en dat van de uil is waar.

De witte gerbra,s zijn de ogen. En passen er niet bij.

Leuk om zo de reacties te lezen, dan kijk je er weer anders tegen aan.

GR. Lucia.
zaterdag 5 april 2008 - 22:12
Jose47

Jose47

Hoi Lucia,

Soms kan men hier ook leren van de kleine opmerkingen (ik zie dit niet als kritiek) die iemand geeft.

Zo is het op mijn les bloemschikken ook, als ik dan iets gemaakt heb zie ik wel dat het niet helemaal goed is maar ik weet soms niet wat en dan komt mijn lesgeefster, pikt er hier en daar een bloemetje uit, laat het weg of zet het op een andere plaats en je stukt krijgt helemaal een ander uitzicht.

Ach we zijn nooit te oud om te leren hè .

Veel plezier met je volgende stukken en laat ons zeker nog meegenieten.

Josée
zondag 6 april 2008 - 09:20
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 5 + 3? (beveiligingscontrole) *