menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pompoenen

Ga naar meest recente reactie

Manuela

Manuela

Beste tuinliefhebbers,

Ik heb een vraagje.
In oktober moet ik les geven an KAV in onze gemeente. Zij zouden graag een uitgeholde pompoen willen opvullen. Op zich geen probleem maar ik heb zelf al enkele manieren gebruikt om de pompen langer te kunnen houden. Maar nog geen enkel manier was doeltrefend. 0001: Weten jullie soms iets ?
Ik heb de volgende manieren al gebruikt - de binnenkant gevernist (pompoen blijft lang maar stinkt erg)
- plastiek ingelegt zodat hij niet in aanraking komt met de oasis ( pompoen rot achter 3 dagen
- de binnen kant bespoten met haarlak (pompoen rot na 3 dagen )

je ziet ik heb al verschillende keren iets geprobeerd maar mischien weten jullie de ultieme oplossing iw wacht met ongeduld.

Alvast bedankt
Manuela :
zondag 17 september 2006 - 19:29
hildavw

Hildavw

Niet verschieten hé !
Vandaag heb ik eens heel het forum over bloemschikken doorlopen en vond je vraag terug.
Ik heb dat wel al eens op een andere plaats geantwoord, maar misschien kan ik je nog helpen.
Haal het vruchtvlees zo veel mogelijk weg, bijv. met een ijsschep of een aardappelbolletjesding.
Leg dan plastiek en werd verder.
Zo heb ik eens een pompoen tot pasen kunnen houden !
late groetjes
Hilda
maandag 28 mei 2007 - 00:43
Manuela

Manuela

Hallo Hildavw,

Ik heb net jou reactie gelezen beter laat dan nooit zou ik zeggen maar ik denk dat ik het wel ergens anders op gelezen had en heb die techniek dan ook toegepast en bij heel veel mensen is dit gelukt maar je kan hem wel niet binnen houden want na enkele dagen geeft hij toch maar een vieze reuk af.
Ik had toe 20 leerlingen en zij waren echt heel tevreden.

Groetjes en nogmaals bedankt Manuela
maandag 28 mei 2007 - 03:00
elle

Tekst aangepast

Elle

hallo
ik smeer de pompoenen altijd in met vaselien en als ze niet meer zo mooi zijn dopel ik ze onder water zo dat ze zich trug vol trekken zo zien ze er weer mooi uit jammer maar je kan dit maar 1 maal doen
en als je er kaarsjes inzet niet te lang laten branden dan zal de popoen ook langer mooi blijven ik heb dit eens gelezen op het net ik ben er wel tevreden over
ik zal proberen er een foto bij te zette van vorig jaar de deze patronen heb ik ook van op het net
gr ellen


[afbeelding verwijderd niet-https]'/>


[afbeelding verwijderd niet-https]'/>
maandag 28 mei 2007 - 21:26
decoels

Decoels

Beste Manuela,

Waarom de pompoen uithollen, je kan ook mooi werken bovenop de pompoen. Ik heb dit al een keer gedaan en heb hiermee heel goeie resultaten gehad qua houdbaarheid van de pompoen.

Wil je hem toch uithollen zou ik het eens proberen om een pot in de uitgeholde pompoen te zetten en daarin je bloemstuk te maken...

Als je wil stuur ik wel eens een foto door van mijn pompoenwerk.

grtjes
Els
dinsdag 29 mei 2007 - 20:43
mieras

Mieras

Beste tuinliefhebbers,

Ik heb een vraagje.
In oktober moet ik les geven an KAV in onze gemeente. Zij zouden graag een uitgeholde pompoen willen opvullen. Op zich geen probleem maar ik heb zelf al enkele manieren gebruikt om de pompen langer te kunnen houden. Maar nog geen enkel manier was doeltrefend. 0001: Weten jullie soms iets ?
Ik heb de volgende manieren al gebruikt - de binnenkant gevernist (pompoen blijft lang maar stinkt erg)
- plastiek ingelegt zodat hij niet in aanraking komt met de oasis ( pompoen rot achter 3 dagen
- de binnen kant bespoten met haarlak (pompoen rot na 3 dagen )

je ziet ik heb al verschillende keren iets geprobeerd maar mischien weten jullie de ultieme oplossing iw wacht met ongeduld.

Alvast bedankt
Manuela :
woensdag 30 mei 2007 - 03:32
mieras

Mieras

manuela
zoek het niet te moeilijk zelf maak ik de stukjes boven op de pompoen
wel een stukje plastic onder de oase leggen

groeten ineke

ga proberen een foto te plaatsen
woensdag 30 mei 2007 - 03:35
decoels

Tekst aangepast

Decoels

beste manuela,

zoals beloofd hierbij de foto's

grtjes
els

oeps is blijkbaar niet gelukt, kan er mij iemand zeggen hoe ik mijn foto's hier plaats ?
woensdag 30 mei 2007 - 16:35
decoels

Decoels

[afbeelding verwijderd niet-https]

hierbij een foto - hopelijk is het nu gelukt
grtjes
Els
donderdag 21 juni 2007 - 17:04
decoels

Decoels

[afbeelding verwijderd niet-https]

de andere kant van het bloemstuk
donderdag 21 juni 2007 - 17:52
Geke

Geke

Wat mooi zeg!
zondag 1 juli 2007 - 18:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon