menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nog eentje uit mijn oude doos

Nigella

Nigella

dit komt uit de periode dat korstmosbollen verschrikkelijk in waren en er in kerststukken nogal veel gewerkt werd met droogmateriaal, de vaas is een open gietijzeren vaas waar ook glas voor in bestond. Hier is ze met jonge takken van krulwilg in gevlochten

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 7 december 2006 - 10:09
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

......mooi vind alleen al door hun eenvoud. Dat is een kunst op zich en maakt het veel moeilijker om toch geslaagd eindresultaat te bekomen.

Je ziet ook dat over de stukken op voorhand goed werd nagedacht. Kurt


zeg Kurt...... ik zit hier te transpireren en met warme kaken voor de pc
zo krachtig heb ik het nog nooit weten verwoorden; maar het is waar ik ben voor soberheid en harmonie in vorm en kleur. Ik ben door omstandigehden niet naar de kersthappening kunnen gaan (maar heb gelukkig via een aantal foto's van een bloemschikvriend er van kunnen meegenieten) maar wat ik opsla van die foto's is enkel de krachtige werken. En wat zie ik ; ik kies telkens voor sober en harmonisch van vorm en kleuren. De werken van Geert Pattyn versoberen nog steeds ( niet in werkuren vermoed ik, maar in kleur en vorm) Maar daar is natuurlijk niet iedereen weg van, begrijpelijk, hangt af van je eigen stijl .

En wat jij schrijft is heel juist,je moet over sobere stukken meer nadenken dan over ...ik steek er maar van alles in-stijl... Het is net zoals bij abstracte schilderijen, je moet weten te stoppen en te beperken (niet makkelijk in het begin dat je die trend aan neemt)!!!!!!!! Ik ben misschien 15 jaar terug nog van een workshop gekomen en de helft van het materiaal er uit gehaald omdat ik het te bombastisch vond.

Mocht je van dit stuk de uitleg willen voor de site, maak ik hem wel wat treffelijker dan hierboven. Maar werkfoto's heb ik niet natuurlijk.
vrijdag 8 december 2006 - 09:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon