menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een halve bol als basis voor paasschikking

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Nigella

Een halve bol die reeds beplakt was met witte abeel opgevuld met steentjes en daarop groen steekschuim. Als groenvullin laurier, een beetje buxus en een Hebesoort met bordeau topjes.
Dit grijsbordeau herhaalt in de keuze van bordeau grijs Helleborus en een gespikkelde soort, en de nu groen zijnde Orientalis soort. Die tint herhaalt in het fijn pietriet
hier en daar witte pluimpjes assorti met witte abeeel , kwarteleitjes en een paar halve eierschalen met kuikentjes

[afbeelding verwijderd niet-https][/img]

[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
zondag 8 april 2007 - 20:57
beertje

Beertje

Heel mooi !!

beertje
maandag 9 april 2007 - 03:55
Cientje

Cientje

Prachtig gewoon, ik zou ook eens graag iets met de bladen van de witte abeel maken, maar je vindt die blaadjes zo moeilijk hé, waar halen jullie ze?

Groetjes

Cindy
dinsdag 10 april 2007 - 20:30
hommeltje

Tekst aangepast

Hommeltje

best gezellig om hier groot in te worden.
dinsdag 10 april 2007 - 21:12
beertje

Beertje

ja , dat zou ik ook graag weten waar je die witte abeel
bladeren kunt halen ik vind ze zo mooi.
grtjs beertje
woensdag 11 april 2007 - 03:57
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

ik kan natuurlijk niet zeggen waar er in jullie streken abeel staat. Je moet echt eens deze zomer goed rond kijken langs rivieren, of zelfs soms lang de kleine wegen die aan snelwegen palen, of in parken, zelfs op parkings van snelwegen

en... het plaatsje waar ik er hier in de omtrek weet staan, ga ik natuurlijkook niet verklappen, of ik ben ze kwijt als ik ze in sept. wil halen en in dozen (vb van ijskreem) in de diepvries bewaar, tot ik ze eens wil gebruiken. Je haalt ze per pakjes, gewoon uit een beetje voor je ze met stiftlijm (Pritt) wil lijmen. een tip , laat de steelkes er aan, is makkelijker om ze vast te houden bij het lijmen (je kunt ze er dan wel afknipen of knippen , maar ook aan laten en die in alle richtingen laten spelen, die geven bij sommige schikkingen zelfs een leuk effect. Omdat het nogal eens een plakkerig gedoe is, neem ik meestal een oud tijdschrift en leg het blad er met de groene kant op, dan hoef je er niet mee in te zitten dat je lijm naast je blad hebt. Je mag echt ook niet op wat lijm kijken , je boorden van de abeel moeten echt prima veel lijm hebben anders komen ze los. Je kunt makkelijk 2 of 3 stuks van de abeel op 1 blad met lijm voor zien, en dan draai je gewoon je tijdschriftblad om en voorziet de volgende met lijm.

zet nooit een abeelboom in je particuliere tuin om blad te hebben voor bloemschikken, je vindt er genoeg langs de baan. Want zo'n boom geeft verschrikkelijk veel uitlopers en je vindt overal in je tuin nieuwe abeelkes. Ik kan er van meespreken; we hebben die moeten uit doen. Als je een boomgaard hebt of een stuk bos is dat natuurlijk wat anders
woensdag 11 april 2007 - 04:35
nientje

Nientje

mooi stuk nigella
nientje
woensdag 11 april 2007 - 05:04
Adrienne

Adrienne

Chique Nigella !!!
donderdag 12 april 2007 - 06:35
RVRV

RVRV

Prachtig alweer.
Abeel is ook te vinden aan de kust.

Groet
RV
vrijdag 13 april 2007 - 03:54
Nigella

Nigella

Prachtig alweer.
Abeel is ook te vinden aan de kust.

Groet
RV

ja inderdaad, daar zie je het heel veel (en het doet er prachtig in die zeewind, dat grijs blad speelt ahw)
vrijdag 13 april 2007 - 04:35
beertje

Beertje

hallo,
misschien een domme vraag,maar hoe ziet die abeelboom eruit en de bladeren ,ik heb al op google gekeken maar is niet duidelijk te zien.en wanneer moet je die bladeren van de boom halen?
ik woon op den buiten en misschien staan er hier van die abeelbomen.
mvg beertje
zaterdag 14 april 2007 - 03:29
RVRV

RVRV

Abeelboom : grijs van stam - blad is groen en aan de onderkant wit - blad afhalen juist voor de bladeren beginnen te vallen

Groet
RV
zaterdag 14 april 2007 - 04:14
beertje

Beertje

hallo RVRV,
bedankt voor de informatie.
trouwens heel erg mooie blog,heb er deze week naar gekeken.mooi
mvg beertje
zaterdag 14 april 2007 - 18:03
Tomateboer

Tomateboer

Heel mooi!!!
grt
Angelo
dinsdag 17 april 2007 - 05:07
saamiya

Saamiya

hallo,

Erg mooi!!!!
Een stomme vraag maar waar vindt ik pietriet of koffieriet en hoe zien ze eruit.
Ik heb alle bloemisten gevraag over pietriet en koffieriet maar niemand weet over deze riet of hebben ze andere benaming.

grt
Saamiya
zondag 16 december 2007 - 20:26
Karintje

Karintje

hallo,

Erg mooi!!!!
Een stomme vraag maar waar vindt ik pietriet of koffieriet en hoe zien ze eruit.
Ik heb alle bloemisten gevraag over pietriet en koffieriet maar niemand weet over deze riet of hebben ze andere benaming.

grt
Saamiya


Hoi Saamiya,

Pitriet en koffieriet vind je in de "betere" tuincentra! Ik weet niet van welke streek jij bent, maar hier in de buurt kun je het kopen bij Leo Nagels in Viersel of bij Van Uytsel in Kontich! Je hebt het in verschillende kleuren!

Groetjes,
Karin


Btw; heel mooi stuk! Kan je ook makkelijk maken met kerstballetjes ipv eitjes in deze periode
maandag 17 december 2007 - 09:40
hildavw

Hildavw

Pitriet kan je ook vinden in knutselwinkels, bijv. De Banier, de Chirowinkels.

groetjes

Hilda
maandag 17 december 2007 - 12:48
Jose47

Jose47

Heel mooi stuk en zoals men inderdaad zegt ook mooi op te maken rond deze kerstperiode.

Josée47
maandag 17 december 2007 - 16:44
mietensie

Mietensie

hHoi
heel mooi stukjes
maar hoe erken ik een abeel nooit gezien
groetjes Miet
Wees te vreden met de kleinedingen en ze zullen
je overvloedig omringen
dinsdag 18 december 2007 - 16:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon