menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Spint bestrijden

Ga naar meest recente reactie

Ben

Ben

misschien een afgezaagde vraag, maar hoe kan je het best spint behandelen (buiten preventief nevelen); ik heb er nog geen op mijn cactussen, maar een asparagus die in de buurt stond had er ferm van... alle tips zijn welkom
merci
donderdag 27 juli 2006 - 21:36
Ben

Tekst aangepast

Ben

zeer interessante site, willy... te interessant zelfs - veel te veel informatie voor de gekookte zalmmousse in mijn hoofd (door de warmte)
ketlhane wordt, als ik me niet vergis, niet meer verkocht... ik zal eens naar andere producten zoeken... iemand van het gentse op dit forum een idee waar ik een of andere acaricide kan verkrijgen?
donderdag 27 juli 2006 - 22:52
Ben

Tekst aangepast

Ben

fred lampo? nooit van gehoord
ik zal eens zien op de ELK...
alvast bedankt
donderdag 27 juli 2006 - 23:09
cactelders

Cactelders

Op de Hundelgemse stw. linkerkant van Gent komende iets voorbij het kerkhof van Ledeberg heb je de firma Backaert daar hebben ze heel wat. Ik passer daar meermaals per dag en zal mijn best doen om niet te vergeten binnenwippen om het te vragen , als ik iets weet zal je het hier lezen.
donderdag 27 juli 2006 - 23:21
Witvis

Witvis

Deze zijn verkrijbaar bij de meeste tuinzaken:
Masai 25wg van bayer
Forumuset van edialux
Spint krijgt meestal zijn eerste opstoot rond half mei en overwintert via de eieren op planten.
Spint is zéér lastig te besrijden en kan op vele planten voorkomen
donderdag 27 juli 2006 - 23:23
Ben

Ben

bedankt allen voor de info!
ik was al langer van plan om eens tot bij backaert te fietsen, dat is maar 10 minuutjes rijden en ik had al gehoord en gelezen dat het een degelijk tuincentrum is...
donderdag 27 juli 2006 - 23:30
cactelders

Cactelders

Verwacht U niet aan een tuincenter het is meer een groothandel voor bloemisten met een kamertje vol flesjes en potjes.Goed uitkijken je bent er voorbij voor je het weet.
donderdag 27 juli 2006 - 23:40
cactelders

Cactelders

Is het mogelijk om samen met de laatste watergift voor de winter een preventief coctailke toe te voegen om onze planten goed door de winter te loodsen en optimaal aan de lente te doen beginnen. Ik heb gelezen van aspirine , confidor ed producten , is dat doenbaar en doeltreffend?
donderdag 27 juli 2006 - 23:46
Ben

Ben

aha, ik zal het proberen vinden ze verkopen toch wel aan particulieren? en zijn ze open op zaterdag?
donderdag 27 juli 2006 - 23:47
Ben

Ben

een paar aspirines en een fles water vormen alleszins een goed middel om een kater te voorkomen; eerst die aspirines, dan de fles water, en dan bier/wijn/sterke drank... veel beproefd en goed bevonden
maar of dat bij cacti werkt - het proberen waard (het deel met alcohol laten we dan misschien best achterwege )
donderdag 27 juli 2006 - 23:58
cactelders

Cactelders

Particulieren geen probleem , maar de laatste keer dat ik er was heeft hij me iets gezegd over de zaterdag open zijn, maar al even vlug vergeten hoor, ik zou eens bellen als ik U was, lukt het U niet dan wil ik wel de boodschap doen hoor.Terwijl je in de buurt bent spring eens binnen het is maar 500m verder op de zelfde baan ,overkant straat Lange streepweg 13 je ziet het vanaf de steenweg ,wel bellen want ik ben soms samen met moeder de winkels aan het omsingelen :0474466549?
vrijdag 28 juli 2006 - 00:01
Ben

Ben

merci, dirk.
ik zal het zelf wel gaan halen (en op voorhand eens bellen), je hoeft geen moeite te doen - ik kan ook eens in de week gaan piepen. maar het aanbod wordt bijzonder geapprecieerd, bedankt!
vrijdag 28 juli 2006 - 00:06
Pieter

Pieter

Masai van Bayer werkt heel goed voor mij. Preventief behandelen? Ik denk het niet, de meeste producten zijn contactgiffen en dus curatief.
vrijdag 28 juli 2006 - 10:34
Dany

Dany

Hallo Ben
Als je graag het adres en telefoon krijgt van freddy Lampo geef dan een mail naar mij.
Ik weet niet of Backaert ook produkten verkoopt in kleine volumes tegen spint en niet verschieten van de prijs.
vrijdag 28 juli 2006 - 21:09
Ben

Ben

merci dany
ik zal eens kijken en bij Backaert en als ik het daar niet vind, dan elders... indien ik echt niks zou vinden, dan hoor je het wel
zaterdag 29 juli 2006 - 11:44
Pieter

Pieter

Een product tegen spint is wel in elk tuincentrum te vinden hoor. Iets op basis van Tebufenpyrad werkt goed, maar er zijn er ongetwijfeld nog andere ook.
zaterdag 29 juli 2006 - 12:32
Dany

Dany

ik heb nog neoron gebruikt maar dat is precies ook al niet meer te verkrijgen.
zaterdag 29 juli 2006 - 19:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon