menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

ONZE GOEDE VEELVRAAT

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Cactelders

En daar was hij mijne maat ,door velen vies bekeken, ik heb hem graag .Foto is met 1 hand genomen zonder kijken vandaar....Ik dierf niet op mijn buik gaan liggen bij een pad, mijn omgeving tikt al op het hoofd als ze het over mij hebben,ze zijn dan wel op het juiste hoofd aan het tikken maar ja weet je.
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 17 juni 2006 - 21:51
Alain1

Alain1

Een welgekomen gast in de tuin, draag er zorg voor. Ik heb hier door mijn tuin een trekroute van padden ... Kan me voorstellen ... eeen maat!
zondag 18 juni 2006 - 09:04
Lucl

Lucl

Ziet men waar ik woon zeer zelden of nooit
zondag 18 juni 2006 - 09:07
cactelders

Cactelders

Minto een paddenlied laten maken , maar als je dit zal zingen zullen je buren ZEKER met de wijsvinger naar het voorhoofd gaan.
zondag 18 juni 2006 - 09:18
Alain1

Alain1

Luc je moet eens gaan kijken naar het in de buurt liggende voetbalstadium, ze hebben daar een paddenelftal ...
zondag 18 juni 2006 - 09:33
DieTerXz

DieTerXz

Erg leuk dat je die beestjes daar ook nog ziet. Hier is het ook al fel verminderd.
zondag 18 juni 2006 - 10:35
Minto

Tekst aangepast

Minto

Minto een paddenlied laten maken , maar als je dit zal zingen zullen je buren ZEKER met de wijsvinger naar het voorhoofd gaan.


Ik heb al een paddenlied gevonden!!!! Maar.... Helaas, geen muziekje erbij!!!
Maar ik kan jullie verblijden met de teksten... Die nemen we op in ons repertoire, hè?

Er zit een pad op het pad,
hij wil graag in bad,
en wacht op de regen.
Er zit een pad op het pad,
een pad op het pad,
met op zijn neus een wrat.

Padden zonder wrat, zijn veel te glad,
dat kun je wel raden.
Fietspad, voetpad en zebrapad,
zijn geen padden maar paden.

Er ligt een plas op het pad,
de pad kan in bad,
hij danst in de modder.
En de pad is nu nat,
de pad is nu nat,
z'n buik, z'n rug, z'n wrat.

Padden zonder wrat, zijn veel te glad,
dat kun je wel raden.
Fietspad, voetpad en zebrapad,
zijn geen padden maar paden.

Er zit een pad in het bad,
hij zegt ‘wat is dat’
de zon gaat nu schijnen.
Dus hij spat en hij spat,
hij spat en hij spat.
hij wil niet droog maar nat.

Padden zonder wrat, zijn veel te glad,
dat kun je wel raden.
Fietspad, voetpad en zebrapad,
zijn geen padden maar paden.
zondag 18 juni 2006 - 12:56
Minto

Minto

Jammer dat ie aan de hand van de foto niet zo gemakkelijk te determineren is...
Vorige zomer vonden mijn vriendin en ik een pad, waarvan we dachten dat het een geelbuikvuurpad zou zijn. Het was in Arnhem, een beetje te noordelijk voor de geelbuikvuurpad, maar ook weer niet onmogelijk.
Ik heb een boekje waarin verschillende padden-soorten staan. Bladerend zou ik zeggen dat het zowel de vroedmeesterpad (Alytes obstetricans), de knoflookpad (Pelobates fusscus) of misschien de gewone pad (Bufo bufo) zou kunnen zijn. Ik heb weinig ervaring in het determineren van padden; ik kom niet verder dan zeggen: "Deze lijkt er wel wat op" of "deze zou het ook wel eens kunnen zijn" Dus hecht maar niet veel waarde aan wat ik er hier over schrijf....
zondag 18 juni 2006 - 14:46
DieTerXz

DieTerXz

He. Pelobates is echt zeldzaam aan het worden. Voor een vroedmeester is hij te groot. Het is inderdaad de gewone Bufo bufo. Trouwens Minto, heb je reptielen of amfibieën?
dinsdag 20 juni 2006 - 20:05
stekeltje

Stekeltje

daar krijg ik koude rillingen van,
nuttige dieren in de natuur misschien?
dinsdag 20 juni 2006 - 22:43
Minto

Tekst aangepast

Minto

He. Pelobates is echt zeldzaam aan het worden. Voor een vroedmeester is hij te groot. Het is inderdaad de gewone Bufo bufo. Trouwens Minto, heb je reptielen of amfibieën?


Eh, nee... Ik heb zelf geen reptielen of amfibieën. Maar ik denk dat de meesten hier op het forum behalve voor cactussen ook oog hebben voor andere mooie, aparte, kleurrijke of bijzondere vormen in de natuur.
Ik heb gewoon een passie voor die dingen. Ik lees en bekijk graag mijn boeken over allerlei verschillende dingen van de natuur. Zo heb ik boeken over amfibieën, korstmossen, paddestoelen, bomen, insecten en meer. Oh ja, ik ben ook al jaren aan het kennis vergaren over astronomie: sterren en planeten.

Cactussen kweek, verzamel en verzorg ik graag zelf en ik lees er graag boeken over. Ik kan heel erg genieten van het zien van amfibieën en reptielen en er dingen over te lezen. Maar met die dieren heb ik niet het verlangen om ze zelf in huis te gaan houden.

Wel had ik graag bijen willen houden. Mijn vader had vroeger bijenvolken. Het was wel leuk als hij af en toe uit Denemarken een koningin van een bijzonder bijenras liet bezorgen. (Die kwam dan in een klein kooitje per post. Samen met de koningin werd er dan een 'hofhouding' van enkele werksters meegestuurd. Die werksters verzorgden de koningin tijdens het verzenden. Grappig, hè?)
Helaas werd ik allergisch voor bijensteken. Ik kreeg het dan heel benauwd en temperatuurverhoging (meer dan 40 graden). Ik werd zodanig allergisch, dat een steek levensbedreigend kan worden. Dus moest ik afzien van het plan om zelf ook bijen te gaan houden.
Toch wel apart - nu ik er over nadenk - Waar komt die passie voor dieren en planten met stekels, doornen of angels toch eigenlijk vandaan?

De meesten hier op het forum zullen het wel herkennen. Door onze cactushobby krijgen we misschien nòg wel meer oog voor de wonderen van de natuur. Ik vind het zó prachtig; bijzondere, aparte en kleurige dieren en planten...
woensdag 21 juni 2006 - 20:19
Angus

Angus

ik verzamel ook al vanalles sinds mijn 7e, toen ben ik begonnen met strips, daarna presse-papiers-deze wel niet zo intensief- en uiltjes
toen... kwamen de cactussen erbij ik ben dan bijna volledig gestopt met strips (nog enkele collecties vervolledigen en enkel nog gesigneerde -door der auteur/tekenaar natuurlijk hé:0056, en koop nog maar af en toe een uil of presse-papier
succulenten daarentegen... (koop nu ook nog maar wat ik echt mooi vind omdat ik niet binnen het jaar alles wil volzetten maar toch )
kortom: cactussen zijn vreselijk besmettelijk, nog erger dan de Spaanse griep
woensdag 21 juni 2006 - 21:54
stekeltje

Stekeltje

ben daar 16 jaar geleden ook mee begonnen ''om een bezigheid'' te hebben nadat we gestopt waren met het cafe,maar tis wel wat uit de hand gelopen,geboeid door het zaaien krijg je heel vlug een grote verzameling 5,5 potjes met alle gevolgen vandien,om de 2 jaar serre vergroten ,nu 16m lang op 2,5 breed en weer acuut plaatsgebrek
van een microbe gesproken [b]
woensdag 21 juni 2006 - 22:21
Limoncello

Tekst aangepast

Limoncello

Als ge ooit zo'm mormel tegenkomt. KILLEN! Let op der zit gif in

[afbeelding verwijderd niet-https]

KILLMANOEUVRE: Met z'n poten vatten, omdraaien op zijn rug en pataaaat in 2.

Heb er een documentaire over gezien en het is afgrijselijk. Geïmporteerd in Australië en dood veel zoals vissen en planten en p**pt gelijk konijnen
Is een echte plaag geworden in Australië gelijk de hazen of honden indertijd
zondag 3 juni 2007 - 04:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon