menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Terwijl ik kwaad zit en me opjaag

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Tekst aangepast

Cactelders

FOTOZWENDEL noem ik dat, op EBAY zijn er bepaalde individuen die de slimme willen uithangen en een foto posten van een plant met volwassen afmetingen. Na kleine lettertjes gelezen te hebben blijkt de verkoop te gaan over zaailingskes van een paar cm. groot. Ik lach me daar gek mee en tegelijkertijd erger ik me dood aan dergelijke zigeuner-verkooppraktijken en kan ik mij niet van het idee ontdoen dat dit moedwillige zwendel is. Het ergert me steeds als ik zie hoe klein sommige mensen zijn!
VOORBEELD: http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=013&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=230079722480&rd=1&rd=1
zaterdag 20 januari 2007 - 20:13
stekeltje

Stekeltje

het toeval wil dat ik gisteren nog een mail gedaan heb naar cactusplaza, om te vragen of ze een kwekerij / winkel in Nederland hadden en waar; momenteel alleen een online wikel
Maar zo zijn erop e bay nog meer mensen die planten mooi voorstellen, en als puntje bij paaltje komt zijn het zaden die ze te koop aanbieden
zaterdag 20 januari 2007 - 21:02
Marco

Marco

Deze en andere verkooppraktijken worden u aan de man gebracht tijdens de zogenaamde cursussen die Ebay organiseert om uw verkooptaktieken annex verkooppraktijken ' bij te schaven '. Heb vroeger veel van die valkuilen tegengekomen, heb nu eBay voorgoed verbannen.
zaterdag 20 januari 2007 - 22:08
cactusman

Cactusman


beste ik zou niet op deze sites kijken ze stellen het allemaal mooi voor maar je heb 1000ten100 gelijk het zou moeten verboden worden
zondag 21 januari 2007 - 16:57
Allard

Allard

Beste mensen,

Ik vind dat een korte reactie hier op zijn plaats is aangezien dit over mij gaat.
Ik lees uit jullie commentaren dat er onvrede is over een of meerdere producten die ik in het verleden heb aangeboden.
Ik vind het jammer dat jullie niet even contact met me opgenomen hebben aangezien ik heel veel tevreden klanten heb en bij onvrede daar graag over praat.


met vriendelijke groet,
Allard
donderdag 28 februari 2008 - 19:33
Pieter

Pieter

Hoi Allard,
Het gaat er hier niet over dat bv de plant niet aan de beschrijving die je geeft zou voldoen. Waar het wel over gaat is dat je bij jou op e-bay (en voel je nu niet alleen, er zijn er verschillende zo op e-bay maar jij werd 'eruitgekozen' als voorbeeld) een foto van een mooie plant wordt gegeven, maar als je verder leest in de tekst blijkt het om een zaailing te gaan. Als je eventjes niet oplet (ja ik weet het je moet steeds opletten op internet) ga je bieden op een zaailing en je hebt een volwassen plant voor ogen. Ware het niet eerlijker een foto van de te verkopen plant als hoofdfoto te plaatsen en een foto van de volwassen plant als tweede foto ter illustratie wat je plant kan worden? Je zal misschien wel wat minder duur verkopen, maar op de lange termijn wel je goede naam behouden.
donderdag 28 februari 2008 - 20:06
Allard

Allard

Pieter,

Ik begrijp je standpunt helemaal. Het is echter nooit mijn bedoeling geweest mensen bewust te misleiden. Ik plaats fotos, vaak van bloeiende planten, zodat men kan zien wat de bloeikleur is. Daaronder plaats ik vervolgens de tekst "This picture is for reference only", wat zoiets betekend als "Deze foto is slechts ter referentie".

Vervolgens beschrijf ik in mijn ogen toch zeer duidelijk middels een tabel de afmetingen van de plant.

Samengevat ik zal zeker wat met je informatie doen: Van mijn kant misschien wat meer duidelijkheid verschaffen middels een tweede foto. Aan de andere kant zou de bieder de volledige advertentie moeten lezen om fouten te voorkomen. Daarnaast is het bij mij geen enkel probleem om een product, wanneer men niet tevreden is, retour te zenden.

Bedankt voor je reactie en met een vriendlijke groet,
Allard
donderdag 28 februari 2008 - 20:33
Paquita

Tekst aangepast

Paquita

Er zijn nog straffere toeren op internet . Regelmatig worden er zaden aangeboden van zeer zeldzame
variegate agaven . De foto's zijn gecopieerd ergens op internet . Vaak gaat het om planten die nog
nooit gebloeid hebben ! ( bv agave bracteosa variegata ) Toch biedt die bedrieger zogezegd zaden daarvan aan ... Bovendien weet elke ervaren liefhebber dat de kans zeer klein is dat zaad van variegate planten ook variegate nakomelingen geeft . Het gaat om de verkoper ' Mantisbee' ....
Ook biedt dezelfde verkoper ' agave macroacantha variegata '( zeer zeldzaam) te koop , terwijl de foto
een doodgewone angustifolia variegata toont ...
Vaak werd hierop al gereageerd , maar toch gaat dit bedrog al maandenlang zo door zonder onderbreking . Dus opletten voor zo'n gasten .
Echt zonde ook voor de betrouwbare aanbiedingen en gelukkig zijn de meeste verkopers dat .
vrijdag 29 februari 2008 - 00:25
Allard

Allard

Paquita,

Zou hier werkelijk sprake zijn van opzettelijk bedrog of zou de aanbieder van de zaden die van deze variegate agaven komen niet weten dat zaden van variegaten nauwelijks tot nooit variegate nakomelingen geeft?

Ik denk dat het een goede zaak is zoveel mogelijk aanbieders op hun fouten of onkunde aan te spreken.

Nu we het over variegate agaven hebben, een interessant onderwerp, ik ben met een bevriende kweker aan het experimenteren om variegaten vegetatief te vermeerderen. Vaak lukt dit ook niet en er is het risico dat de moederplant sterft. Ik houd me aanbevolen voor bevindingen en tips van anderen op dit gebied.

met vriendelijke groet en alvast een heel fijn weekend,
Allard
vrijdag 29 februari 2008 - 16:28
Paquita

Tekst aangepast

Paquita

Ik denk dat die verkoper echt slechte bedoelingen heeft omdat hem daar op Ebay al verschillende malen is op gewezen en toch doet hij verder .
Ik zelf heb gereageerd om te zeggen dat de plant op de foto echt geen agave macroacantha variegata was , maar een doodgewone angustifolia variegata . Hij beweert gewoon van niet .
Maar elke agave-kenner ziet onmiddellijk het verschil .
Ik tracht ook variegata agaven te vermeerderen ... dat vergt wel monnikengeduld en risico nemen .
vrijdag 29 februari 2008 - 16:59
pascalalders

Tekst aangepast

Pascalalders

dag Allemaal,

Hierbij wil ik als vaste klant van Cactusplaza toch even reageren op de berichten van de afgelopen tijd.

Al ruim twee jaar koop ik naar volle tevredenheid regelmatig meerdere planten en zaden bij Cactusplaza. De planten zijn van goede kwaliteit en vragen over specifieke planten en zaailingen worden snel en adequaat beantwoord. Door een duidelijke beschrijving op te nemen van een bepaalde cactussoort weet elke klant precies wat hij krijgt. Met Cactusplaza heb ik dan ook alleen maar positieve ervaringen. Een betrouwbare webshop met verstand van zaken!

Een cactusliefhebber

zondag 2 maart 2008 - 11:57
WillyN

WillyN

dag Allemaal,

Hierbij wil ik als vaste klant van Cactusplaza toch even reageren op de berichten van de afgelopen tijd.

Al ruim twee jaar koop ik naar volle tevredenheid regelmatig meerdere planten en zaden bij Cactusplaza. De planten zijn van goede kwaliteit en vragen over specifieke planten en zaailingen worden snel en adequaat beantwoord. Door een duidelijke beschrijving op te nemen van een bepaalde cactussoort weet elke klant precies wat hij krijgt. Met Cactusplaza heb ik dan ook alleen maar positieve ervaringen. Een betrouwbare webshop met verstand van zaken!

Een cactusliefhebber


dan toch iemand die nieuw is op het forum (maart/2008) om een positieve noot te geven, Procficiat pascalders.
zondag 2 maart 2008 - 14:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon