menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ben gestart met cactussen

Ga naar meest recente reactie

piedro47

Piedro47

hallo cactusvrienden,ik ben pierre (piedro47) uit mechelen,59j jong,ben ook gestart met het verzamelen en proberen zelf te kweken van cactussen en lithops,een maand geleden tijdens ons verlof op canarische eilanden,besmet geraakt wij beiden met het cactusvirus ,na het zien van al die weelde en bloemenpracht van die ik vroeger noemde prikkeplanten,en waar ik tot onlangs niet moest van hebben,wij hadden er enkele grote cactussen staan,en die ik steeds probeerde weg te krijgen,maar mocht niet van de vrouw,nu zijn ik tevreden dat het niet gebeurd is,ik heb gezocht op het internet naar uitleg over de planten,en waar ik ze kon aankopen ,zowel planten als zaad,en zo zijn ik terecht gekomen bij dirk everaerd,die mij de raad gaf om hier bij deze groep te komen,zodoende stel ik mij nu even voor,nu weten jullie wat voor een leerling cactusser ik ben,ik hoop echt hier vrienden te maken.
ps.momenteel heb ik tot nu een 20 tal,cactussen(niet véél hé)tegenover jullie,maar ik zoek verder op het net.
met vriendelijke groeten,
pierre
dinsdag 30 januari 2007 - 18:27
cactelders

Cactelders

Pierre, pak nen stoel en zet U, wat drinkt ge????
dinsdag 30 januari 2007 - 18:36
stekeltje

Stekeltje

hallo Pierre, welkom op de kermis van de forummolen
dinsdag 30 januari 2007 - 18:41
Ferdinand

Ferdinand

Welkom Pierre op de site, 'k zal mij ook in de ronde zetten bij den Dirk. mischien valt er daar nog een calvadoske vanaf.
Fernand
dinsdag 30 januari 2007 - 18:46
Lucia

Lucia

Pierre,
Welkom op het forum. Lollig stelletje hier. Maar dat had je vast wel door. Vooral als dirk je hier op het forum heeft geholpen Mijn verzameling is ook nog aan het groeien. Al geloof ik dat in de 20 gepaseerd ben. Oeps moet eerst een tellen.
dinsdag 30 januari 2007 - 19:50
Angus

Tekst aangepast

Angus

van harte welkom
voor je het weet zal je een plaatsje aan het zoeken zijn in je muurserre om er nog een plantje bij te krijgen

dinsdag 30 januari 2007 - 21:43
Tim

Tim



Je zal hier veel bijleren pierre...Ik heb hier ook al 't een en 't ander opgestoken (en neen gene supo).
Veel plezier hier!
dinsdag 30 januari 2007 - 22:06
Marco

Marco

Hoi de Pierre, welkom op het forum. Moge cactus, -vet en ander vreugd uw deel zijn zijn. Veel plezier met uw prachtige hobby, je gaat hier op het forum zeker uw licht kunnen opsteken.
Welkom !
dinsdag 30 januari 2007 - 22:09
Pieter

Pieter

Welkom erbij Pierre!
dinsdag 30 januari 2007 - 22:10
ines

Ines

Ook welkom van een bijna altijd vragen stellende (wat een woord) liefhebster van alles wat leeft
Goede raad:voorzie vooral veeeeeeeeeeeel plaats, veel pottekes, zaaibakken,kilo's aarde en veeeel geduld en af en toe een drankje en nen stoel om op te zitten
Groetjes, ines.
woensdag 31 januari 2007 - 00:51
mjohanna

Mjohanna

Net zo hartelijk welkom op dit forum, als dat ik nederlands meisje hmmm op dit forum ontvangen ben.
Zo was ik nog eenzaam en alleen 'n lithops en cono verzamelaar en voila de schare groeit mag ik wel zeggen.

Groet Marian Ned. Limb.
woensdag 31 januari 2007 - 07:59
WillyN

WillyN

Van mij ook nen hartelijke welkom.
Een als je graag eens komt kijken en een babbeltje slaan Haacht is niet ver van Mechelen.
Aangezien wij dezelfde leeftijd en beroep hebben, zal dat wel lukken
woensdag 31 januari 2007 - 08:48
Tim

Tim

Van mij ook nen hartelijke welkom.
Een als je graag eens komt kijken en een babbeltje slaan Haacht is niet ver van Mechelen.
Aangezien wij dezelfde leeftijd en beroep hebben, zal dat wel lukken


Dat lijkt mij een schoon beroep. Als er nog vacatures voor zijn, kan u dan iets laten weten?

Groetjes van een door-zijn-vriendin-te-volgen-naar-Lochristi-uitgeweken-Mechelaar
woensdag 31 januari 2007 - 14:00
Wardje

Wardje

Ook van mijnentwege welkom. En misschien zien we elkaar al op de busreis in mei ?
woensdag 31 januari 2007 - 16:33
Lucl

Lucl

Eveneens welkom er bij en pas op we zijn allemaal eens aan 20 planten geweest maar this zo besmettelijk dat daar rap een nulleke meer achter komt
woensdag 31 januari 2007 - 17:57
cactusvrouw

Cactusvrouw


hallo allemaal .Ik zal mij even voorsellen mijn naam is mia en sta ingeschreven als cactusvrouw
ik heb site de even bekeken en moet wel zeggen het is erg besmettelijk ik hoop dat ik nog veel van jullie mag leren .want hoe jullie met de planten omgaan is heel anders dan hier . wij werken nog veel met lava jullie niet ook wat voor grondsoorten jullie gebruiken wel raar hoor . maar ik probeer het wel uit

groetjes mia
woensdag 31 januari 2007 - 19:44
Alain1

Alain1

Mia en Pierre,
om het gebeuren te vervolledigen heet ik jullie dus ook van harte welkom in de club van "schudden en beven" Cactelders (Dirk) zou eerder zeggen: Zet u bij en drink er één! Liefst een Cola. En trakteer ons ne keer!
Ik denk dat jullie net als de meesten veel positieve antwoorden zullen krijgen op jullie vragen. Want er zijn hier (zoals eerder vermeld in een andere Topic) wandelende encyclopedieën bij, die jullie met raad en daad zullen bij staan.
Groeten Alain1
woensdag 31 januari 2007 - 22:08
Botanist

Botanist

Mia,
Ik gebruik ook lava steentjes en gruis voor sommige planten. Heb in gruis zelfs gezaaid.
donderdag 1 februari 2007 - 21:55
smoske

Smoske

heykes

ik heb een klein probleempje een kleine 2 weken geleden heb ik cactusjes gezaaid en die zijn uit gekomen en zijn nu ongeveer een 2 cm groot (sprietjes met van boven een v) maar ze vallen om is dit normaal
groetjes smoske
donderdag 6 maart 2008 - 21:30
micraracer

Micraracer

OOk van mijn kant hartelijk welkom bij de groene club met de stekels je zult hier nog veel opsteken hoop ik .En je zult over n tijdje ook wel bij n suculentenclub gaan denk ik.Daar kun je namelijk zaden en zo kopen of krijgen.Veel plezier met deze hobby.



Gr Mart.
vrijdag 7 maart 2008 - 17:27
MrPalmtree

MrPalmtree

Welkom! Het is echt een aanstekelijke hobby!

MVG Gert
zondag 9 maart 2008 - 14:14
Paquita

Tekst aangepast

Paquita

Pierre ,
Gezien ge van Mechelen zijt en ge zoekt cactussen , ga dan eens kijken bij cactusflower in Rumst . Dat is niet ver uit uw buurt . Zeker de moeite en zeer schappelijk in prijs .
Zie zijn site http://www.cactusflower.be/ .
Hij is open elke zaterdagvoormiddag vanaf 1 mei tot 1 oktober .
maandag 10 maart 2008 - 12:51
stekeltje

Stekeltje

Pierre ,
Gezien ge van Mechelen zijt en ge zoekt cactussen , ga dan eens kijken bij cactusflower in Rumst . Dat is niet ver uit uw buurt . Zeker de moeite en zeer schappelijk in prijs .
Zie zijn site http://www.cactusflower.be/ .
Hij is open elke zaterdagvoormiddag vanaf 1 mei tot 1 oktober .

Jos, dat is ondertussen al enkele maanden geleden dat we van Pierre nog iets gehoord hebben, zal wel met de omstandigheden (ziekte van zijn vrouw) te maken hebben
maandag 10 maart 2008 - 13:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon