Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
enkele jaren geleden stonden er nog maar enkele takjes van dit gewas achter mijn tuin, maar nu wordt het een hele overwoekering. Het kruipt verder via een wortelgestel en swinters zijn de bladeren weg en staan er enkel de takken nog die hol zijn, zoals bamboe maar veel brozer.Wie kent dit soort en moet ik voorzorgen nemen zodat deze niet in mijn tuin gaan overwoekeren
bedankt allemaal voor de snelle antwoorden, maar als ik dat zo lees HOE kom ik er van af.
zal ik ze met round up te lijf gaan of zijn er andere manieren die efficient werken.
als iemand stekjes moet hebben, mail me maar.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar zelfs Round-up schijnt niet altijd te helpen. Dan zou je het IN de stengels moeten aanbrengen, zodat het naar de wortels loopt.
Spitten en uitsteken is de enige oplossing.
Geef dus NOOIT stekjes aan iemand mee, of het moest iemand zijn die je een flinke loer wil draaien
Om even serieus te blijven : gooi de afval ook niet op de composthoop, want elk stukje kan terug uitlopen.
Dus nog even voor de bloemschikters : zie dat je afval verbrand of professioneel gecomposteerd wordt.
Round up in de stengels gieten werkt niet, glyfosaat (de actieve stof in Round up) werkt via het blad.
Als je kan zoveel mogelijk verwijderen van de ongewenste planten.
Alle opkomend jong groen vervolgens bespuiten met bv. Round up (gebruik deze met de hoogste percentage actieve stof, dat staat op de doos vermeld). Blijf nadien herhalen (verwijderen & desnoods bespuiten).
Volg steeds de aanwijzingen van de bijsluiter van het product. Weet dat de aanhouder wint.
Veel succes !
't wordt dus de nachtmerrie.
Blijven spitten, uitgraven, spuiten en spruiten en wortelstokken verwijderen.
Ik heb het na 10 jr opgegeven en laat ze op "hun" plaats zitten. ALLE jonge spruiten die ik tegenkom maai ik weg, trek ik eruit en wonder boven wonder... ze blijven op hun plaats.
Ze bloeien trouwens wel erg mooi en geven een mooie afscheiding en de vogels zijn dol op de zaden. Maar deze 2 pollen accepteer ik en de rest gaat er zoals reeds gezegd rigoreus uit.