menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat is dit

Ga naar meest recente reactie

freddy1

Freddy1

[afbeelding verwijderd niet-https]

enkele jaren geleden stonden er nog maar enkele takjes van dit gewas achter mijn tuin, maar nu wordt het een hele overwoekering. Het kruipt verder via een wortelgestel en swinters zijn de bladeren weg en staan er enkel de takken nog die hol zijn, zoals bamboe maar veel brozer.Wie kent dit soort en moet ik voorzorgen nemen zodat deze niet in mijn tuin gaan overwoekeren

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 5 juli 2008 - 22:03
Esem

Esem

Polognom als ik het juist schrijf op Japanse duizendknoop.
een echte woekeraar zorgen dat je zo vlug als mogelijk van af bent.
Eddy,
zaterdag 5 juli 2008 - 22:21
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Polygonum?
zaterdag 5 juli 2008 - 22:22
enzy

Tekst aangepast

Enzy

Da is volgens mij polygonium of duizendknoop,een woekerplant ,en word gebruikt in het bloemschikken de stokken

zaterdag 5 juli 2008 - 23:08
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

wordt dit ook niet gebruikt in bloemschikkingen?
Ik dacht dat er hier al een een topis over geweest was hoor...
http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=7&sid=16&tid=9522
hopelijk raak je er nog vanaf

greetz Damy
zaterdag 5 juli 2008 - 23:09
stekeltje

Stekeltje

Polognom als ik het juist schrijf op Japanse duizendknoop.
een echte woekeraar zorgen dat je zo vlug als mogelijk van af bent.
Eddy,

Ik ben al 5 jaar bezig met die dingen proberen weg te krijgen....
zondag 6 juli 2008 - 00:18
freddy1

Freddy1

bedankt allemaal voor de snelle antwoorden, maar als ik dat zo lees HOE kom ik er van af.
zal ik ze met round up te lijf gaan of zijn er andere manieren die efficient werken.
als iemand stekjes moet hebben, mail me maar.
zondag 6 juli 2008 - 10:37
hildavw

Hildavw

Freddy,

Ik wil je niet ontmoedigen, maar zelfs Round-up schijnt niet altijd te helpen. Dan zou je het IN de stengels moeten aanbrengen, zodat het naar de wortels loopt.
Spitten en uitsteken is de enige oplossing.
Geef dus NOOIT stekjes aan iemand mee, of het moest iemand zijn die je een flinke loer wil draaien
Om even serieus te blijven : gooi de afval ook niet op de composthoop, want elk stukje kan terug uitlopen.
Dus nog even voor de bloemschikters : zie dat je afval verbrand of professioneel gecomposteerd wordt.

groetjes

Hilda
zondag 6 juli 2008 - 12:12
jp

Jp

Round up in de stengels gieten werkt niet, glyfosaat (de actieve stof in Round up) werkt via het blad.
Als je kan zoveel mogelijk verwijderen van de ongewenste planten.
Alle opkomend jong groen vervolgens bespuiten met bv. Round up (gebruik deze met de hoogste percentage actieve stof, dat staat op de doos vermeld). Blijf nadien herhalen (verwijderen & desnoods bespuiten).
Volg steeds de aanwijzingen van de bijsluiter van het product. Weet dat de aanhouder wint.
Veel succes !
maandag 7 juli 2008 - 20:29
Rita1960

Tekst aangepast

Rita1960

't wordt dus de nachtmerrie.
Blijven spitten, uitgraven, spuiten en spruiten en wortelstokken verwijderen.
Ik heb het na 10 jr opgegeven en laat ze op "hun" plaats zitten. ALLE jonge spruiten die ik tegenkom maai ik weg, trek ik eruit en wonder boven wonder... ze blijven op hun plaats.

Ze bloeien trouwens wel erg mooi en geven een mooie afscheiding en de vogels zijn dol op de zaden. Maar deze 2 pollen accepteer ik en de rest gaat er zoals reeds gezegd rigoreus uit.

groetjes,

Rita
maandag 7 juli 2008 - 21:30
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 2 + 1? (beveiligingscontrole) *