menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Papaver

Ga naar meest recente reactie

Diddy

Diddy

mijn grootouders (beiden in de 90) zijn verleden week naar een rusthuis gegaan en bij het opruimen van hun appartement heb ik in een soort bloemstukje hele oude papaverzaaddozen gevonden, die nog vol zaad zitten

kunnen die zaadjes nog kiemen of zouden ze te oud zijn?
maandag 29 september 2008 - 19:50
nientje

Nientje

hoi didy,ik denk dat deze niet meer zullen kiemen hoor
nientje
maandag 29 september 2008 - 20:13
Diddy

Diddy

ook als de zaaddozen nooit open geweest zijn?
maandag 29 september 2008 - 20:16
LauraK

Tekst aangepast

LauraK

Van zaden wordt gezegd dat ze soms tientallen jaren lang goed kunnen blijven. Er is maar één manier
om er achter te komen, en dat is de zaden zaaien. Ik zou het zelf zéker proberen, alleen al uit
nostalgische overwegingen...

Groeten van Laura.
maandag 29 september 2008 - 20:21
Diddy

Diddy

en omdat het wellicht grote bloemen zijn gezien het formaat van de zaaddozen
maandag 29 september 2008 - 20:25
suldrun

Suldrun

ik heb ergens gelezen dan in ieder geval de klaproos ( rhoas) duizenden jaren ergens op een landje kan liggen te niksen totdat het land bewerkt wordt en dan weer gaat kiemen.
Tis toch de zelfde familie, dus zou een beetje zaaien in een turf potje nu en in het voorjaar wie weet wat er gaat gebeuren ( kiem tijd kan wel een maand duren)
En waarom in een turf potje? mijn ervaring is dat het het zaad vaak om mysterieuze wijze verdwijnt ( slakken?) En het is natuurlijk zonde als het verdwijnt voor dat je er plezier van hebt.
maandag 29 september 2008 - 20:32
Diddy

Tekst aangepast

Diddy

zaad genoeg hoor, het gaat om 7 dozen waarvan 3 grote (4 cm hoog +-3 cm breed) en 4 gewone (3 cm hoog en +-2 cm breed)
[url=http://good-times.webshots.com/photo/2691537970098978792ZqLrZK]
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 29 september 2008 - 21:13
Rita1960

Rita1960

Hoi Diddy,
nu de helft zaaien en de andere helft a.s voorjaar.. Wat er van komt komt ervan
"t is de moeite waard.
Ben benieuwd wat er van komt.. Laat je het ons weten?
Misschien krijg je er wel een vergeten soort uit.

groetjes,

Rita
maandag 29 september 2008 - 21:18
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

Archeologen hebben graan gevonden in de pyramides van Gizeh en in Egyptische koningsgraven, later konden ze dit probleemloos laten ontkiemen, dus ik denk dat je wel een kans maakt...

maandag 29 september 2008 - 21:32
an

An

Ik zou het zeker proberen ,je hebt de kans dat ze uitkomen ,en anders heb je het toch geprobeert.
Ik zou niet alles tegelijk zaaien,als ik jou was.
En wat misschien leuk is als ze bloeien zou ik er een mooie foto van maken en inlijsten ,en aan je groot ouders kado doen.
Mischien een mooie collage met de zaaddozen en dat ze bijna bloeien en een foto met dat ze bloeien,
en die 3 foto's in een collage doen
ik denk dat je ze daar een groot plezier mee doet.
Ik hoop dat je het een leuk idee vindt.
maandag 29 september 2008 - 22:28
Spuddy

Spuddy

Doe anders eens een kiemtest.
dinsdag 30 september 2008 - 02:15
monique251

Monique251

Diddy,

Nooit geschoten is altijd mis toch? En wil je eerder weten of je een kans maakt dan kun je inderdaad doen wat spuddy voorstelt, een kiemtest. Even een paar zaadjes strooien op een natgemaakt stukje keukenrol of op een wattenschijfje en kijken wat er gebeurt.
Succes ermee, Monique
dinsdag 30 september 2008 - 13:06
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 1 + 1? (beveiligingscontrole) *