Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
mijn grootouders (beiden in de 90) zijn verleden week naar een rusthuis gegaan en bij het opruimen van hun appartement heb ik in een soort bloemstukje hele oude papaverzaaddozen gevonden, die nog vol zaad zitten
kunnen die zaadjes nog kiemen of zouden ze te oud zijn?
Van zaden wordt gezegd dat ze soms tientallen jaren lang goed kunnen blijven. Er is maar één manier
om er achter te komen, en dat is de zaden zaaien. Ik zou het zelf zéker proberen, alleen al uit
nostalgische overwegingen...
ik heb ergens gelezen dan in ieder geval de klaproos ( rhoas) duizenden jaren ergens op een landje kan liggen te niksen totdat het land bewerkt wordt en dan weer gaat kiemen.
Tis toch de zelfde familie, dus zou een beetje zaaien in een turf potje nu en in het voorjaar wie weet wat er gaat gebeuren ( kiem tijd kan wel een maand duren)
En waarom in een turf potje? mijn ervaring is dat het het zaad vaak om mysterieuze wijze verdwijnt ( slakken?) En het is natuurlijk zonde als het verdwijnt voor dat je er plezier van hebt.
zaad genoeg hoor, het gaat om 7 dozen waarvan 3 grote (4 cm hoog +-3 cm breed) en 4 gewone (3 cm hoog en +-2 cm breed)
[url=http://good-times.webshots.com/photo/2691537970098978792ZqLrZK] [afbeelding verwijderd niet-https]
Hoi Diddy,
nu de helft zaaien en de andere helft a.s voorjaar.. Wat er van komt komt ervan
"t is de moeite waard.
Ben benieuwd wat er van komt.. Laat je het ons weten?
Misschien krijg je er wel een vergeten soort uit.
Archeologen hebben graan gevonden in de pyramides van Gizeh en in Egyptische koningsgraven, later konden ze dit probleemloos laten ontkiemen, dus ik denk dat je wel een kans maakt...
Ik zou het zeker proberen ,je hebt de kans dat ze uitkomen ,en anders heb je het toch geprobeert.
Ik zou niet alles tegelijk zaaien,als ik jou was.
En wat misschien leuk is als ze bloeien zou ik er een mooie foto van maken en inlijsten ,en aan je groot ouders kado doen.
Mischien een mooie collage met de zaaddozen en dat ze bijna bloeien en een foto met dat ze bloeien,
en die 3 foto's in een collage doen
ik denk dat je ze daar een groot plezier mee doet.
Ik hoop dat je het een leuk idee vindt.
Nooit geschoten is altijd mis toch? En wil je eerder weten of je een kans maakt dan kun je inderdaad doen wat spuddy voorstelt, een kiemtest. Even een paar zaadjes strooien op een natgemaakt stukje keukenrol of op een wattenschijfje en kijken wat er gebeurt.
Succes ermee, Monique