menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verplanten van Rhododendron

Ga naar meest recente reactie

anneke

Anneke

Zou er iemand weten wanneer je een Rhododendron mag verplanten?
De wortels komen boven de aarde denk dat ik hem best wat dieper plant.

Bedankt voor de reactie's
Anneke
donderdag 14 september 2006 - 23:01
ellen

Ellen

hoi anneke,

die mag je nu verplanten en dan goed veel water geven de eerste dagen zodat hij zich goed kan vastzetten.

groetjes Ellen
vrijdag 15 september 2006 - 09:11
Kwest

Tekst aangepast

Kwest

anneke,

Kijk hier even: http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=6&sid=8&tid=1203&hl=Rhodo's
Deze topic hoort eigenlijk thuis in de rubriek Struiken en Bomen.
vrijdag 15 september 2006 - 18:28
deHaan

DeHaan

Anneke, de Rhodo's niet dieper planten.
vrijdag 15 september 2006 - 22:03
anneke

Anneke

Waarom mogen ze niet dieper geplant worden is dat dan normaal dat die wortels wat te zien zijn?
groeten anneke
vrijdag 15 september 2006 - 22:25
Maya16

Maya16

Ik zou NU (half juni) een rhododendron moeten verplanten! (geen keuze voor later dit jaar) . Kan dat? (Geen probleem als hij volgend jaar moelijk of niet zal bloeien.)

Vorig jaar, tijdens onze verbouwingen heeft de aannemer één van onze rhododendrons zwaar toegetakeld en nu is daar dus een "gat" dat we willen opvullen. Vrienden van ons gaan volgende week met afbreken/bouwen beginnen en ze hebben net laten weten dat ze daar een rhododendron staan hebben die mee "afgebroken" zal worden...tenzij als wij hem zouden willen en komen uitgraven. Maar het zal dus dit weekend moeten gebeuren...

Hij staat op een stuk grond dat al enkele jaren aan z'n lot overgelaten is, dus ik mega goede conditie zal hij niet zijn, vermoed ik.
Ik schat dat hij een goede 2m hoog is op 2,5 breed.
Foto in bijlage.

Is het denkbaar om die zonder bobcatje uit te graven, op een remorque te zetten (+- 15km rijden) en in een nieuwe -niet te diepe put- te zetten?

Bloemen & Planten

vrijdag 19 juni 2009 - 16:52
printemps

Printemps

De plant is wel al heel groot hé

Ik denk dat het veel te zwaar werk is om die met de hand eruit te halen
En 2,50 meter breed ??
Mag je zo op de openbare weg ermee ??
Ik denk dat je een fikse boete kan krijgen

mvg

vrijdag 19 juni 2009 - 21:31
dendrodan

Dendrodan

Denk wel dat het zal gaan, maar het zal wel een hele klus worden.
Ik zou in ieder geval de wortels in een jute doek steken om te vervoeren en de takken eventueel iets samen binden als deze te ver uit de aanhangwagen steken.
Ook een rode doek meenemen in geval hij serieus uitsteekt' voor andere weggebruikers te waarschuwen' moet bij ieder uitstekend voorwerp op je wagen.
zaterdag 20 juni 2009 - 06:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon