menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verbena zaaisels

Ga naar meest recente reactie

evadepeva

Evadepeva

Ongeveer een maand geleden heb ik verbena gezaaid. Het komt prima op, maar groeit niet..
Ze krijgen nu het 1e echte bladpaar pas.. ze zijn ongeveer een halve cm groot. Is dit normaal? Ik twijfel of het wat wordt. De plantjes zien er wel gezond uit.
Bedankt.
donderdag 22 april 2010 - 23:25
cee

Cee

Ik denk dat je gewoon wat geduld zult moeten hebben.

Ik heb ook vanalles (korenbloem, kleine zonnebloem, cosmos, akelei, brandende liefde, pappaver, kaasjeskruid, bosanemoon...) gezaaid om een bloemenweide te maken en alhoewel het mooi opkomt zie ik dat ze zeker niet rap groeien.

Misschien ligt het aan de lage temperaturen 's nachts, en het feit dat het al lang niet geregend heeft. Maar voordeel van de trage groei is dat ze niet snel zullen omvallen.

Als je iets snel wilt zien groeien, kan ik je de tip geven een akebia aan te schaffen, die heeft sinds dat ie in volle grond zit (1 maandje) al een goeie meter geklommen, ik begin er zelfs een beetje bang van te worden, hoe die groeit!
Ter vergelijking heefft de passieflora al 20 cm geklommen, het mietje!!

Beetje geduld, water en liefde geven en alles komt wel goed.

Ze zeggen dat het dit weekend echt mooi weer begint te worden, dan zouden ze wel eens een groeispurtje durven doen?
vrijdag 23 april 2010 - 09:01
evadepeva

Evadepeva

Helaas zag ik vanmorgen dat ze allemaal omgevallen waren, voor zover dat kan dan..
Ik had ze binnen achter het raam staan, misschien verbrand?
Van het weekend ga ik er wat in de plastic kas zaaien, wie weet wordt dat wat. Ik vind de bloemen zo mooi!!
vrijdag 23 april 2010 - 11:32
cee

Cee

Misschien als ze achter glas in volle zon staan dat ze daardoor het loodje gelegd hebben?

ze mogen gerust wel wat licht krijgen maar dan best de ochtend of avondzon en niet die hete felle middagzon.

Veel succes met de tweede poging
vrijdag 23 april 2010 - 11:45
moetje1951

Moetje1951

Cee,

Wat is akebia?
Moetje
vrijdag 23 april 2010 - 13:30
cee

Cee

een schone klimplant, bij mij groeit ie momenteel op een pasgemaakte giga dromenvanger tussen een krulwilgportaaltje, en ik denk dat ie hem nog zal gevuld krijgen voor het begin van de echte zomer.

De dromenvanger was het resultaat van een miskoop in de lidl waar ik in plaats van een afgerond poortje enkel een grote cirkel mee kon maken, het was de 5 euro dan misschien toch nog waard?!

Kan naar het schijnt wel woekeren, maar dat verwacht ik dan ook een beetje van hem, om het zicht op de muur een beetje weg te nemen.

Ik ga wel eens een foto'tje posten!
vrijdag 23 april 2010 - 15:52
moetje1951

Moetje1951

Hee wat mooi, is die volledig winterhard?
Cee, je hebt toevallig geen stekjes? Heb ik nog nooit gezien
vrijdag 23 april 2010 - 18:27
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 5 + 1? (beveiligingscontrole) *