menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Clematis

Ga naar meest recente reactie

geotuintje

Geotuintje

wat kan er zijn met onze clematis ?
hij bloeit 2 bloemen en dan verwelken de bladeren ?dit is reeds het tweede jaar maar telkens begint hij het volgende jaar opnieuw te groeien.
Kan iemand ons helpen wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn ?
zaterdag 12 juni 2010 - 14:47
cetinel

Cetinel

mischien verwelkingsziekte??
zaterdag 12 juni 2010 - 14:49
geotuintje

Geotuintje

WAT IS DAT EN WAT KAN JE ER TEGEN DOEN ?
zaterdag 12 juni 2010 - 15:01
cetinel

Cetinel

das een ziekte bij clematis waar je eigenlijk niks aan kan doen
welke clematis heb je,want de verwelkingsziekte zou bij de grootbloemigen voorkomen.
men zegt dat het een schimmelaantasting is.
zaterdag 12 juni 2010 - 15:05
geotuintje

Geotuintje

de naam ken ik niet maar het was 1 grote donkerpaarse bloemen en 1 wit en paars gemengd die op dezelfde stam gebloeid hebben.
zaterdag 12 juni 2010 - 15:08
cetinel

Cetinel

blijkbaar is er wel wat aan te doen
[/http://www.groen.net/magazine.asp?id=7763url]
zaterdag 12 juni 2010 - 15:24
zourky

Zourky

Clematis mag wel in de zon staan,maar de wortels moet men beschermen tegen volle zon,wij hebben er twee staan bij de kippen,onderkant wel afgeschermt met fijn mazen draad(vogelen draad zoals wij het noemen)dus er staat wel gras maar de kippen kunnen er niet bij,die snoei ik maar alle twee a drie jaar,en die bloeide al in april vol met bloemen één roze en één donker blauw.Twee andere in de tuin die beginnen nu te bloeien,maar die snijd ik af op 30 cm op het einde van de zomer,ergens heb ik gelezen dat men de wortels moet beschermen en hier leg ik gras snoeisel op zodat de wortels ook beschermt zijn tegen felle zon,en af en toe wat voeding.
groetjes Richard
zaterdag 12 juni 2010 - 16:04
hanninkj

Hanninkj

Waarom bescherm je de wortels? Je bedoelt zeker dat je ervoor zorgt dat de plaats van de Clematis voldoende vochtig blijft. Dat is het allerbelangrijkste! Clematis heeft in het voorjaar en zomer veel water en mest nodig.

Verwelkingsziekte is absoluut niet te genezen koop daarom middel- en kleibloemigen als je niet zeker weet welke er gevoelig voor zijn.
zaterdag 12 juni 2010 - 18:48
inge1963

Inge1963

Hallo
Wie kan mij helpen met mijn vraag....mijn Clematis DR.RUPPEL...heeft gaatjes in haar bladeren gekregen...wat is dat en hoe komt dat???
Gr Inge
dinsdag 22 juni 2010 - 16:28
hanninkj

Hanninkj

Dit zijn of slakken of oorwurmen. Sommige Clematissen zijn aantrekkelijk voor sommige beesten.
Ton
dinsdag 22 juni 2010 - 16:56
inge1963

Inge1963

Hallo Ton
Slakken zijn het zeker niet,want dan moet ik ook een slijmspoor aantreffen...maar dat zie ik dus niet...en oorwurmen...moet ik daar dan wat aan doen??...vind het namelijk een lelijk gezicht die gaten in de bladeren!!...want als het oorwurmen zijn,dan zal dat wel doorgaan denk ik zo ..met die gaten!!
Gr Inge
dinsdag 22 juni 2010 - 18:51
Adrienne

Adrienne

Inge een bloempot onderste boven op een laag paalje steken.
Opvullen met stro en elke dag leeg maken je zal zien dat er hopen in het stro zitten.
Zo doe ik het bij mijn Dahlia' ook en met resultaat
dinsdag 22 juni 2010 - 20:24
inge1963

Inge1963

Ok Ardrienne...dat ga ik morgen gelijk uit proberen...ben heel erg benieuwd...
Gr Inge
dinsdag 22 juni 2010 - 20:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon