Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Misschien heb je wel arme grond liggen in je tuin:
Zanderige grond is arm
Kleiige grond is rijk
En is het iets daartussen dan kan je het altijd proberen, oost-indische kers groeit en bloeit bij mij heel goed, en ik heb zand-leem in de tuin liggen.
Zit je echt met zware klei grond, kan je altijd een zakje zand kopen om dat in het plantgat te mengen met je klei om zo de grond een beetje te verarmen, en vooral gewoon niet bemesten, geen compost geven dus. Als dat niet makkelijk is!
oostindische kers heeft niks speciaals nodig die doet het overal zonder hulpmiddelen
hij zal alleen op rijke bemeste grond meer blad maken dan bloemen maar als je arme grond in rijke grond steekt zal hij gewoon meer wortel maken om aan demest te kunnen .
misschien meststof om meer bloemen te krijgen
hier ist ook zandgrond en ze nemen heel de tuin over als ik niet oppas, kheb er ooit eens een paar gezaaid, amaai, heb ze voor de rest van mijn leven, leg ze dan zo dat ze tussen de andere planten doorgroeien of lege plekken opvullen
Zoals Cee hierboven al zei...zéker niet bijmesten als je bloemen wilt!
Als de OostIndische kers het té goed heeft gaat hij gewoon genieten en véél bladeren maken.
Maar als hij miserabel staat gaat hij overvloedig bloeien om zijn voortbestaan te verzekeren!!
Zo is dat, gewoon een handvol zaad de grond in en je raakt ze nooit meer kwijt!!
Ze zijn inderdaad eenjarig maar zaaien zichzelf weer uit en heb je ze elk jaar opnieuw. Maakt niet uit welke grond
Hartelijk welkom trouwens op ons forum!