Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mijn acer palmatum orange dream krijgt bruine bladeren. Ik heb de acer geplaatst in een kuip en deze krijgt tot ongeveer 13.00 uur zon. Daarna tatdeze in de schaduw. Het lijkt of de bladeren verbrand zijn. Wat is hier aande hand?Deze vraag is gesteld vanop Acer palmatum Orange Dream.
In een kuip zeg je ? Is deze goed doorlatend ? Welke grond heb je gebruikt, potgrond, welke soort ? Staat deze buiten in de winter ? Hoelang staat ie al in de kuip ?
merendeel van de japanse esdoorns kunnen weinig tot geen felle (middag) zon verdragen en verbranden.
In pot dienen ze ruimschoots water te krijgen op zonnige dagen ,en dan nog...
Zeker de soorten met een iets kleiner blad zijn heel gevoelig ,en zet je beter in grotendeels schaduw.
Gevoelige soorten kunnen zelfs bij het ontluiken van het blad verbranden door bv. te felle wind (uitdrogen...)
Ik heb wat research gedaan en de collega - liefhebbers hebben het helemaal bij het rechte eind !
Dat wist ik ook niet, de mijne, ook 'orange dream' most er ook aan geloven, dacht altijd dat het kwam door de vrieskou (ardennen) nu weet ik ook wel beter.