menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hortensias

Ga naar meest recente reactie

Qrt

Qrt

Weet er iemand wanneer we juist de hortensia's mogen afknippen wnt deze staan momenteel nog altijd in bloei?
Alvast bedankt
zondag 26 oktober 2014 - 09:42
jdcoster

Jdcoster

Er is geen eenduidig antwoord daarop.
Ken je de soort? Foto eventueel?
zondag 26 oktober 2014 - 09:50
Rowie

Rowie

Het is beter nu geen enkele hortensia te snoeien. De nog bloeiende bloemen verkleuren mooi en zijn zelf helemaal bruin in de winter met wat rijp erop nog fraai; bovendien beschermen de oude bloemen de nieuwe knoppen. In het voorjaar kunnen alle soorten die bloeien op éénjarig hout (H.paniculata groep) flink worden teruggeknipt, de soorten die bloeien op twééjarig hout liever niet snoeien of anders slechts gedeeltelijk om bloem te behouden. Succes.
zondag 26 oktober 2014 - 10:49
Qrt

Qrt

Wij hadden idd ook die mening,alvast bedankt en tot een volgende

Bloemen & Planten

zondag 26 oktober 2014 - 11:36
Ginkgo

Ginkgo

Het gaat hier om H. Macrophylla. Wanneer de bloemen uitgebloeid zijn kan je de dode bloemschermen er uit knippen. Deze soorten hebben vaak te maken met meerjarig verdroogde takken die in de plant blijven zitten, deze kan je er uithalen. Voor de rest niets aan snoeien.

maandag 27 oktober 2014 - 15:56
Bombycilla

Bombycilla

Het wordt steeds gekker nu staan ze al op hun kop
maandag 27 oktober 2014 - 16:38
Paronoto

Paronoto

Dat zijn "hanghortensia's" die worden met een helicopter ter plaatse gezet...dure affaire
Ne goeien bril is een goed gerief of anders een abonnement nemen bij den oogarts
maandag 27 oktober 2014 - 17:52
Bombycilla
maandag 27 oktober 2014 - 18:22
vloeiende

Vloeiende

Ik snoei deze hortensia ook in het late voorjaar, oude bloemen er dan uit en oude takken ook, hoeveelheid vd takken naargelang de forsheid van de struik, maw als de plant maar 10 takken heeft moet je er geen 5 wegsnoeien, maar als er vb 30 takken op staan kan je er gerust de 10 oudste er volledig tot beneden tussenuit knippen.
maandag 27 oktober 2014 - 21:02
Wannus

Wannus

vloeiende heeft hier wel de juiste uitleg , ik sluit me hierbij aan .
Bij bejaarde mensen mogen de bloemen er niet af voor Ijsheiligen ,
dus niet voor 15 Mei .
maandag 27 oktober 2014 - 21:25
Qrt

Qrt

Ik had niet verwacht dat ik zoveel respons zou krijgen.
Nogmaals bedankt en tot 1 vd volgende
maandag 27 oktober 2014 - 21:47
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 1 + 2? (beveiligingscontrole) *