menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bodembedekkers graag info

Ga naar meest recente reactie

pkt

Pkt

Hoi iedereen,ben nieuw hier maar heb al het nodige leesplezier gehad en nu mn eerste vraag xp. We hebben naast ons huis en tuinpad een strook grond van 1,80m ongeveer en een 7a8m lang,gericht naar het oosten. Bedoeling zou zijn om dit met bodembedekkers/siergrassen te voorzien.... Nu had ik gedacht aan pennisetum of dergelijke. Een traditionele groene bodembedekker zien wij niet graag dus hadden we eerder gedacht aan pennisetum of zo. Maar de meeste varianten zijn 50a60cm hoog,of zie ik dit verkeerd? Zijn er nog andere opties als we in die trend willen blijven?? alvast dank!!!
donderdag 31 maart 2016 - 08:03
lilyboskat5

Lilyboskat5

Er zijn ook kleinere groenblijvende grassen.
Dan zou je de Pennisetum achteraan kunnen zetten.
donderdag 31 maart 2016 - 08:18
Carib

Carib

Pennisetum Little Bunny of Little Honey zijn kleiner dan 50 cm. Ze zijn overigens niet groenblijvend. Ze zijn strokleurig 's winters. Hoe mooi ik siergrassen ook vind, zou ik nooit een monocultuur aanleggen van één siergras op zo'n groot stuk. Veel te saai in het voorjaar, tenzij je een mengeling maakt van koudseizoensgrassen en warmseizoensgrassen en ook zegges toevoegt.
donderdag 31 maart 2016 - 16:30
c j de k

C j de k

Mijn idee Carib , er zijn tegenwoordig bodembedekkers genoeg al dan niet wintergroen.
Denk b.v. aan Heuchera , Campanula , Dovenetel, Hypericum enz.
Grassen op de achtergrond zoals Lily schrijft kan natuurlijk altijd.
Hier en daar wat verwilderings bollen om het af te maken.
Maar het is natuurlijk aan jou wat je mooi vindt.
Suc6
donderdag 31 maart 2016 - 17:11
pkt

Pkt

nog net ff goed afgemeten en het is een strook van 13m op 2m breed..... Alles in pennisetum little bunny zou mss iets van het goede teveel zijn....? xp of eventueel nog een 4tal laagstammige boompjes ertussen in?

Iemand ideetjes?

Dank
zondag 3 april 2016 - 20:59
Greenyard

Greenyard

Ik zou er inderdaad nog iets tussen zetten voor toch wat gelaagdheid te creëren. Ik denk zo aan Osmanthus of Ilex op stam bijvoorbeeld. Of waarom geen Photinia fraseri “Little Red Robin".

Als bodembedekker zou ik zelf Pachysandra terminalis verkiezen, maar dat zie je niet graag heb ik begrepen ?
donderdag 7 april 2016 - 12:14
pkt

Pkt

dat zien we idd niet graag Greenyard.....,liever iets moderner
donderdag 7 april 2016 - 23:22
Greenyard

Greenyard

persicaria , is dat modern ?

http://www.chrisghyselen.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=1961&c=3
vrijdag 8 april 2016 - 00:35
pkt

Pkt

hm,tnx voor de link,staat idd heel wat interessants tussen
woensdag 13 april 2016 - 00:27
\n\n

Voeg een reactie toe

unkown error
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 3 + 2? (beveiligingscontrole) *