menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Margriet Leucanthemum superbum Alaska

Ga naar meest recente reactie

yvdv32

Yvdv32

Goedemiddag

Ik heb sinds dit jaar een Margriet Leucanthemum Alaska. Vanaf dat hij uitkwam tot een goede maand geleden zag hij er schitterend uit: volle groene bladeren en bloemen. Nu heeft hij lelijke bladeren en ziet hij er triest uit. Nochtans zou hij bekend staan als een zeer sterke, gemakkelijke plant. De border waar hij in staat heeft ook al voeding gekregen dit jaar. Wat zijn deze vlekken op de bladeren?

Alvast bedankt

Yves

Bloemen & Planten

woensdag 28 juli 2021 - 15:56
Tuinprins

Tuinprins

Hoe groot was die plant toen jij hem kocht? Hoelang staat de plant bij jou in de tuin?
donderdag 29 juli 2021 - 19:41
ververycx19

Ververycx19

Het lijkt mij op Verticilium
Alle aangetaste planten moeten zo snel mogelijk worden verwijderd en niet bij de compost hooien! De planten mogen niet meer in contact komen met andere planten voor verspreiding tegen te gaan. Het is beter om geen nieuw Margriet achtige te planten waar deze plant staat. Ook is het verstandig om wat grond rondom de plant te verwijderen en niet te hergebruiken. Meer valt er niet te doen
Groeten
donderdag 29 juli 2021 - 20:17
yvdv32

Yvdv32

Hij was een paar centimeter hoog en staat sinds ongeveer maart in de tuin. De tweede plant ernaast ziet er nog perfect uit.
vrijdag 30 juli 2021 - 00:41
Tuinprins

Tuinprins

Ziet er niet uit als verwelkingsziekte.

Is het mogelijk om een foto te maken van heel de plant i.p.v. een close-up?


Eigenlijk zie ik niet zo veel bijzonders op bovenstaande foto. Die plekken op het blad zou eventueel een spintaantasting kunnen zijn maar ook een gevolg zijn van de wisselvallige weersomstandigheden van de afgelopen tijd.

Gegroet, de tuinprins
vrijdag 30 juli 2021 - 05:57
Patrikc

Patrikc

Hier doen de margrieten het ook niet goed dit jaar, ongetwijfeld de vele regen. Volgend jaar beter.
Er is ook veel in de tuin waar het dit jaar super mee gaat.
vrijdag 30 juli 2021 - 09:25
yvdv32

Yvdv32

Goedemiddag Tuinprins, ik heb geprobeerd een foto te maken van de hele pant. Hopelijk kan je iets zien aangezien de plant in een border staat.

Yves

Bloemen & Planten

zondag 1 augustus 2021 - 17:31
yvdv32

Yvdv32

En hier een tweede foto.

Bloemen & Planten

zondag 1 augustus 2021 - 17:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon