menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Seringenboom

Ga naar meest recente reactie

MarisT

MarisT

Weet iemand hoe dit komt en of het kwaad kan? Seringenboom. Is al zeker 15 jaar oud en staat al 15 jaar op dezelfde plek... en nu ineens gasten...

Bloemen & Planten

zondag 16 januari 2022 - 23:12
leerling

Tekst aangepast

Leerling

Zien eruit als tonderzwammen of vuurzwammen, maar ik wist niet dat die ook op seringen voorkwamen.
maandag 17 januari 2022 - 07:47
Patrikc

Patrikc

Zijn er grondwerken, klinkerwerken, ophoogwerken … geweest onder de kruin ?
maandag 17 januari 2022 - 19:52
WiPe

WiPe

Waaiertje, Schizophyllum commune, zwakteparasiet, dus eerder een symptoon dan een kwaal. De vraag is inderdaad wat er rondom die boom gebeurt is waardoor die verzwakt is.
dinsdag 18 januari 2022 - 14:08
MarisT

MarisT

Naast de boom zijn werkzaamheden geweest. Buren hebben een veranda geplaatst... kan ik zelf iets doen om m weer gezond te krijgen?
woensdag 19 januari 2022 - 09:16
Carib

Carib

Haha, pas maar op. Ik lees dat in zeldzame gevallen deze ook als parasiet in de neusholten van mensen kan groeien
woensdag 19 januari 2022 - 17:03
PeterC

PeterC

Naast de boom zijn werkzaamheden geweest. Buren hebben een veranda geplaatst...


Hoe ver staat die veranda van de boom?
woensdag 19 januari 2022 - 17:35
WiPe

WiPe

Kun je eerst wat meer foto's plaatsen, onder andere van de standplaats en van de volledige boom?
donderdag 20 januari 2022 - 09:45
MarisT

MarisT

Foto

Bloemen & Planten

vrijdag 21 januari 2022 - 16:26
MarisT

MarisT

Naast de sering een hortensia

Bloemen & Planten

vrijdag 21 januari 2022 - 16:27
PeterC

PeterC

Is dat gebouw met hout en zwart vlakbij het hek die nieuwe veranda?
Als dat zo is dan zal de seringenboom een flink deel van zijn wortels kwijtgeraakt zijn. Logisch dat die verzwakt is. Dat zal tijd vragen om te herstellen.
vrijdag 21 januari 2022 - 18:37
WiPe

WiPe

Zelfs jouw eigen klinkers liggen tot tegen die sering. Als er dan aan de achterkant nog een veranda staat, dan vraag ik me echt af of die nog wortels heeft. Zo tezienmoet je die zelfs vastbinden omdat die anders omvalt. Ik heb daar geen goed oog in.
zaterdag 22 januari 2022 - 09:33
MarisT

MarisT

Dank voor jullie reactie. Ik zal m eens wat liefde geven en misschien haal ik de zwakke tak wel weg... ik probeer m zeker te behouden want t is mijn lieveling!
zondag 23 januari 2022 - 21:02
marc

Marc

als ik dat op mijn seringen zie weet ik dat die boom van binnenuit rot en binnen 2 à 3 jaar doodgaat. Doch de nieuwe loten op de wortels nemen dan gewoon over en ik kan er weer een jaar of 10 à 15 mee verder. Is mij vorig jaar nog overkomen en tijdens een storm was die afgebroken en op mijn auto terecht gekomen. Nu zijn de jonge plantjes volop aan het uitlopen.
dinsdag 25 januari 2022 - 10:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon