menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kieseriet geven

Ga naar meest recente reactie

RW5

RW5

Ik wil nu wat planten kieseriet geven. Alleen heb ik gelezen dat als je dat geeft en je dan een paar maanden later voeding geeft, de voeding niet goed wordt opgenomen door de kieseriet?

Kieseriet is toch eigenlijk geen voeding.
woensdag 26 februari 2025 - 12:47
Peterplant

Peterplant

Kieseriet is een magnesiummeststof.
woensdag 26 februari 2025 - 15:49
RW5

RW5

Ik wil nu wat planten kieseriet geven. Alleen heb ik gelezen dat als je dat geeft en je dan een paar maanden later voeding geeft, de voeding niet goed wordt opgenomen door de kieseriet?
dinsdag 4 maart 2025 - 23:54
Peterplant

Peterplant

Van kalk zou dat kunnen kloppen, van kieseriet niet.
woensdag 5 maart 2025 - 07:57
RW5

RW5

Ik heb nu een maand geleden kieseriet aan mijn planten gegeven, maar ik merk er eigenlijk nog niets van. Na 2 weken zou je al verschil moeten zien?
vrijdag 4 april 2025 - 12:56
Peterplant

Peterplant

Waarom dacht je dat je kieseriet moest geven?
vrijdag 4 april 2025 - 13:17
RW5

RW5

Mijn planten in pot stonden de hele winter buiten en hebben gele bladeren gekregen door de regenval. Ik wil dat ze weer groene bladeren krijgen. Ik heb het ook aan cipressen gegeven en die hebben vaak een tekort aan magnesium.
vrijdag 4 april 2025 - 14:43
RW5

RW5

Kieseriet geven is toch niet schadelijk. Ik weet eigenlijk niet hoeveel ik moet geven. Misschien heb ik wel te weinig gegeven?

donderdag 10 april 2025 - 15:46
Peterplant

Peterplant

Magnesium wordt gebruikt in de bladgroenkorrels. Blad kan groener worden van magnesiummeststof, maar er zijn meerdere, soms ingewikkelde oorzaken van geel blad.
Zuurtegraad, aanwezigheid , tekort of te veel aan bepaalde elementen in de grond, te natte en te droge grond enzovoorts.
Als het blad niet groener wordt door magnesium, dan was dat dus niet te oorzaak.
Magnesiumoverschot komt niet veel voor en kan niet echt kwaad.
donderdag 10 april 2025 - 19:55
\n\n

Voeg een reactie toe

unkown error
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 4 + 1? (beveiligingscontrole) *