menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Jonge campsis snoeien

babushka86

Babushka86

Hallo,

Heb een 2 jaar oude campsis staan met lange uitlopers.
Tot waar mogen deze gesnoeid worden?

Bloemen & Planten

vrijdag 28 februari 2025 - 10:18
Pascal G.

Pascal G.

'k Zou hiermee nog een 2 a 3 weken mee wachten. Dan is de kans op de strengste vorst voorbij. Daarna gedurende het hele seizoen niet meer snoeien of bijknippen. Wat me meteen opvalt aan de foto is dat het klimrekje veel te licht is. Campsis is een zeer mooie plant welke een zuiderse sfeer in de tuin creëert. Helaas maakt deze plant heel veel en moeilijk te verwijderen worteluitlopers aan.

Bloemen & Planten

vrijdag 28 februari 2025 - 21:51
babushka86

Babushka86

Dag Pascal,
Dank voor uw reactie. Stalen kabels zijn allicht beter dan.

Is het de bedoeling om alle uitlopers terug te snoeien, en tot waar precies?
zaterdag 1 maart 2025 - 09:22
Pascal G.

Pascal G.

Ja, Stalen kabels zijn inderdaad beter en ook duurzamer. Afgaand op wat ik op de foto kan zien zou ik er enkel de topjes afknippen en snoeien tot op de gewenste hoogte. Niettegenstaande het een erg mooie plant is hebben we onze plant weg gedaan omwille van de extreme worteluitloop (deze is nu nog niet volledig weg). In het seizoen groeit de plant ook heel breed uit en dan mag je niet bijknippen want indien je dat wel doet bekom je geen bloei. Jouw plant is nu sowieso nog te klein om reeds bloemen aan te maken.
zaterdag 1 maart 2025 - 13:14
\n\n

Voeg een reactie toe

unkown error
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 1 + 3? (beveiligingscontrole) *