menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Slakken

Ga naar meest recente reactie

inique

Inique

De slakkeninvasie staat er weer aan te komen. Ik overweeg om koperband te kopen voor mijn buitenpotten. Heeft iemand hier positieve ervaringen mee.? Ben zeer benieuwd.

C&S ziekten en plagen

zaterdag 1 maart 2025 - 10:31
Tuinprins

Tuinprins

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar op het internet lees ik de afgelopen jaren zeer verschillende reacties. Sommigen zijn ervan overtuigt dat het helpt, bij anderen kruipen de slakken gewoon over die ringen. Ik heb op YouTube wel eens een filmpje gezien van een slak die zich niets aantrok van die ringen.

Zelf ben ik bij dit soort zaken eerder sceptisch want als het werkelijk zou helpen dan zouden die koper ringen massaal worden toegepast.

Gegroet, de tuinprins

zaterdag 1 maart 2025 - 16:50
Marianne v

Marianne v

Hier worden het weer aaltjes
zaterdag 1 maart 2025 - 18:11
Roeli

Roeli

Ik had, al weer heel wat jaren geleden, . een heel oude ,gebutste ,echt koperen bloempot. En dacht, die zet ik buiten met een plant er in. Groot succes. De slaken vonden hem prachtig. Volgens mij zijn ze uit het hele land op bezoek geweest.
zaterdag 1 maart 2025 - 21:16
leerling

Leerling

@Roeli
Prachtig illustratie om de onzin van dit broodje aap aan te tonen.
zondag 2 maart 2025 - 00:40
Marianne v

Marianne v

Klopt dus met de filmpjes waar ze gewoon over de koperband heen glibberen....
Ik haat ze...
Voor mijn dahlia's heb ik er iets op gevonden : in het voorjaar staan er enkele schragen op het gazon met daarop mijn jonge dahlia's.Het is geen gezicht maar ze moeten een meter hoog kruipen om eraan te kunnen en zat deden ze vorig jaar toch niet. Zo hebben de stengels de kans om harder en minder lekker te worden.
zondag 2 maart 2025 - 09:19
inique

Inique

Lieve tuinvrienden, hartelijk dank voor jullie reacties. Dit band wordt het dus zeker niet!
zondag 2 maart 2025 - 12:29
leerling
zondag 2 maart 2025 - 12:36
Jeanine S

Jeanine S

Ik gebruik die koperen band wel en volgens mij helpt het wel.
Mijn hosta in een pot met koperen band rond hebben ze toch met rust gelaten, stuur foto mee.
Ook vorig jaar toen er zoveel slakken waren.

maandag 3 maart 2025 - 08:51
Jeanine S

Jeanine S

Hier de foto

C&S ziekten en plagen

maandag 3 maart 2025 - 08:52
\n\n

Voeg een reactie toe

unkown error
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 2 + 2? (beveiligingscontrole) *