menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Crassulas gezocht

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Paronoto

Ben al enkele jaren tevergeefs op zoek naar Crassula barbata en Crassula corallina. Navraag gedaan bij enkele gekende kwekers, zonder resultaat. Ook bij de mij bekende liefhebbers niks te vinden, onbekend of zelf ook op zoek.
Heeft iemand weet, waar, hoe enz deze 2 beauty's te koop, te ruilen zijn o.i.d.

Laat u horen

Paronoto
donderdag 22 februari 2007 - 16:22
Pieter

Tekst aangepast

Pieter

Petr Pavelka heeft die met een foto op z'n website staan, maar ze wordt niet aangeboden op de lijst.
http://www.palkowitschia.cz/sukulenty/index_e.htm
In de plantenlijst bij de 'C' de tweede foto van rechts.
donderdag 22 februari 2007 - 16:56
Pieter

Pieter

Die barbata bedoel ik hé.
donderdag 22 februari 2007 - 16:57
mjohanna

Tekst aangepast

Mjohanna

Hallo

Ik heb 2 zwakke exemplaren van crassula barbata en probeer al 'n paar jaar wanhopig ze in leven te houden en van enige vermeerdering is vooralsnog geen sprake helaas. Ik heb ze voor 2 jaar terug op de landelijke succulenta dag (ned. appeltern) gekocht in een kraampje dat als ik me niet vergis bemand werd door Marja Pieterman wel bekend binnen de cactuswereld dacht ik. Zij hadden toen 'n hele verzameling van de piepkleine crassulas bij zich ,deceptor tomentosa, arta, teres, en ook barbata dus. Maar geen coralina want dan had ik hem zeker ook meegenomen, en ik ben ef in de serre geweest checken, nee ik heb hem niet. Wil hem wel hebben ook, dus als je nog van iemand 'n tip krijgt!
Misschien zou je bij Marja Pieterman kunnen informeren? [email protected]
Verder succes en laat wat weten als het uiteidelijk lukt.

Groet Marian Ned. Limb.

vrijdag 23 februari 2007 - 11:08
stekeltje

Stekeltje

Hallo

Ik heb 2 zwakke exemplaren van crassula barbata en probeer al 'n paar jaar wanhopig ze in leven te houden en van enige vermeerdering is vooralsnog geen sprake helaas. Ik heb ze voor 2 jaar terug op de landelijke succulenta dag (ned. appeltern) gekocht in een kraampje dat als ik me niet vergis bemand werd door Marja Pieterman wel bekend binnen de cactuswereld dacht ik. Zij hadden toen 'n hele verzameling van de piepkleine crassulas bij zich ,deceptor tomentosa, arta, teres, en ook barbata dus. Maar geen coralina want dan had ik hem zeker ook meegenomen, en ik ben ef in de serre geweest checken, nee ik heb hem niet. Wil hem wel hebben ook, dus als je nog van iemand 'n tip krijgt!
Misschien zou je bij Marja Pieterman kunnen informeren? [email protected]
Verder succes en laat wat weten als het uiteidelijk lukt.

Groet Marian Ned. Limb.


misschien kan je ten gepasten tijde eens proberen met superthrive om te bewortelen
vrijdag 23 februari 2007 - 11:27
mjohanna

Mjohanna

Wat moet ik bewortelen? het zijn 2 kleine rozetjes waar je geen blaadje vanaf kunt halen zonder te beschadigen. Allang geprobeert. Maken helaas ook geen enkel zijspruitje zoals tomentosa wel doet.
In het nederlandse is superthrive ook niet te krijgen bij mijn weten. Zou voorlopig ook niet baten.
eerst ietsje groeien die dingen.

Groet Marian Ned. Limb.
vrijdag 23 februari 2007 - 16:14
ines

Ines

Hoi ik denk dat ik die staan heb maar moet daar eerst nog een fotooke van maken, ik kan grandioos
verkeerd zijn hoor, naar ik snap :heel fijn en klein en moeilijk...ik neem morgen een foto, beloofd!
Is het deze dan heb ik er een stuk of 50 denk ik allé op hoop van zegen tot morgen...
Grtjs,ines
vrijdag 23 februari 2007 - 21:29
Paronoto

Paronoto

Probeer uw "overschotjes" te bewortelen op SERAMIS, als 't daar niet op lukt is 't voor de vuilbak vrees ik. Dus, in potje ietsken groter dan uw "overschotje", onderaan een beetje zanderig grondmengsel, daar bovenop een laagje seramis van 1,5 cm. Lichtjes bevochtigen, plantje derop en in een plastiek zakje dat ge bovenaan half open laat . Af en toe enkele druppels water IN het zakje zodanig dat het spul niet uitdroogt.

Hebde mij vast?

De P.

zondag 25 februari 2007 - 15:06
ines

Ines

Pfft niet gedacht dat het weer weekend was...mijn fototoestel in het weekend mee met de zoon
(beurzen)...
hopelijk heb ik het morgen terug.
zondag 25 februari 2007 - 19:33
mjohanna

Mjohanna

Wij wachten geduldig af!!

Groet Marian Ned. Limb.
zondag 25 februari 2007 - 20:33
ines

Ines

Geen foto meer te nemen...de ronde pot waar de 3 instonden was het drainage gat helemaal dicht
de rest kunt U raden ik heb nog 2 sukkelaars over die ook op niks meer gelijken,
ik heb de rest maar opgepot op goed geluk.
Deze zomer mijn mooiste pot...pfft. Ik heb hetzelfde voor met een Medinilla ook afgestorven, ik vind de juiste verzorging niet van deze toch prachtige bloeier.
woensdag 28 februari 2007 - 16:21
Witvis

Witvis

Foto van crassula corralina ,klein plantje met gele bloemen.
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 28 februari 2007 - 21:13
Paronoto

Paronoto

Proficiat! Een prachtig ding. Hoe klein/groot is het eigenlijk? En dat het bloeit getuigt van een goeie verzorging en de juiste plaats. Waaaw!
Iets dergelijks had ik ooit, jaaaren geleden en sedertdien nooit meer terug gezien, nergens.

Soigneer dat goed want het is een zeldzaam juweeltje. Hoe, wanneer, waar ben j'er zelf aangeraakt?


Groeten van

De P.
woensdag 28 februari 2007 - 21:58
Witvis

Witvis

Staan in één stenen pot diameter 10 cm en staan zoals zijn soortgenoten gewoon buiten in de zomer.
Vraagt wel wat water in de winter daar deze sterk indroogd anders.
Ooit eens op één opendeurdag op de kop getikt bij en mevrouw uit het Gentse,staat trouwens ook in Blankenberge en op de plantenbeurs in St-L -Houtem met en stand.Er stond verleden jaar trouwens iemand met en ruime keus aan Crassulas die de moeite waren
zondag 4 maart 2007 - 21:07
stekeltje

Stekeltje

dat is op tweede paasdag die beurs in Sint Lievens Houtem van VZW De Pastorie? Schijnt de moeite te zijn
zondag 4 maart 2007 - 22:18
Dany

Dany

Dat zal waarschijnlijk Maria Böttcher zijn
zondag 4 maart 2007 - 22:52
Pirex

Pirex

Ben al enkele jaren tevergeefs op zoek naar Crassula barbata en Crassula corallina. Navraag gedaan bij enkele gekende kwekers, zonder resultaat. Ook bij de mij bekende liefhebbers niks te vinden, onbekend of zelf ook op zoek.
Heeft iemand weet, waar, hoe enz deze 2 beauty's te koop, te ruilen zijn o.i.d.

Laat u horen

Paronoto


Gisteren de nieuwe plantenlijst van PaulenMary toegestuurd gekregen; en wat staat daar o.a. op? Juist ja, Crassula barbata.
Nog steeds interesse?
Paul
zaterdag 23 februari 2008 - 09:02
mjohanna

Mjohanna

Ikke wel, ja,ja,ja,!
Wie zijn Paul en Mary?
zaterdag 23 februari 2008 - 12:29
Pirex

Pirex

Zijn vorig jaar op de forumreis bezocht.

http://home.tiscali.nl/mpsucculenten/npage/succulenten.html

Iedereen die een copie wil van de lijst kan mij mailen op [email protected]

paul
zaterdag 23 februari 2008 - 12:43
stekeltje

Stekeltje

Ikke wel, ja,ja,ja,!
Wie zijn Paul en Mary?

een bezoekje zeker waard
zaterdag 23 februari 2008 - 12:48
mjohanna

Mjohanna

Ik ben een Limburgse Hollandse, dus niet met jullie forum reisje mee geweest.
Is voor mij dus niet bij de deur, misschien kom ik er nog wel 's maar als ze plantjes versturen is dat wel handig.
zaterdag 23 februari 2008 - 12:54
cactelders

Cactelders

Ja hoor ,die versturen planten !
zaterdag 23 februari 2008 - 13:16
Paquita

Paquita

Ben al enkele jaren tevergeefs op zoek naar Crassula barbata en Crassula corallina. Navraag gedaan bij enkele gekende kwekers, zonder resultaat. Ook bij de mij bekende liefhebbers niks te vinden, onbekend of zelf ook op zoek.
Heeft iemand weet, waar, hoe enz deze 2 beauty's te koop, te ruilen zijn o.i.d.

Laat u horen

Paronoto


Paul , ik heb vorig jaar een barbata gekocht bij Cok Grootscholten op de reis van succulenta-Vilvoorde.
Het is amper 2 cm groot en is nog niet gegroeid , maar het leeft nog .

Jos
zondag 24 februari 2008 - 18:45
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Ja Jos, 't zijn echt zeldzame dingetjes door 't feit dat ze nogal moeilijk zijn en al eens even snel "verdwenen" als aangekocht. Blijven hopen en duimen
zondag 24 februari 2008 - 20:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon