menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Natuurlijke boord

Ga naar meest recente reactie

Dentom84

Dentom84

Goedemiddag tuinvrienden,

graag had ik wat raad betreffende een natuurlijke boord die ik wil plaatsen rond mijn toekomstige borders.

Hebben jullie ideetjes? Ik zou graag iets willen waar ik met mijn grasmachine tegenaf kan rijden of over kan rijden.

ik dacht aan treinbielzen. Of hebben jullie toevallig andere materialen die ik zou kunnen gebruiken?
ik wil geen borduren gebruiken want dan moet ik weer met stabilise beginnen smodderen en das geen plezier om het later eventueel weer te verwijderen.

Alvast bedankt voor de tips.

groeten,

Tom
donderdag 10 september 2015 - 11:47
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Wat dacht je van lage herfstasters. Die kunnen wel tegen een stootje. Het enige dat je moet doen is ieder jaar de rand smal houden. Zo krijg je binnen de kortste keren een natuurlijk rand en in het najaar ook nog bloei.
donderdag 10 september 2015 - 13:22
Dentom84

Dentom84

Hey Joukje,

bedankt voor de tip.
Lijkt me inderdaad een leuk idee.
Misschien is mijn titel niet heel duidelijk.
Ik wilde er eventueel met hout omheen werken vandaar de gedachte van de treinbielzen.
Wanneer ik dat gebruik, moet ik oppassen met de natte balken want die worden spekglad..
Vandaar dat ik gewoon eigenlijk tips vraag betreffende een boord, maar geen steen

Nogmaals bedankt voor de reactie

Groetjes

Tom
vrijdag 11 september 2015 - 12:19
Joukje Smeding

Joukje Smeding

En als de bielzen te veel "teer" bevatten dan willen de kleinere eenjarige planten nog wel eens wegkwijnen. Bielzen blijven altijd mooi. En na jaren doen de plantjes het er ook wel.
vrijdag 11 september 2015 - 12:37
Sophie Cae

Sophie Cae

onze borders bestaan uit padoek houten planken, verticaal id grond gestoken. kan ook met azobe hout.
woensdag 23 september 2015 - 20:24
pthomass

Pthomass

Sophie Cae

Heb je daar een foto van?
zondag 27 september 2015 - 22:01
magdaserre

Tekst aangepast

Magdaserre

Beste Tom,ik heb in mijn tuin lage boorden geplaatst in grijze "composiet". Dit zijn rollen die zeer goedkoop zijn en bovendien zéér milieuvriendelijk omdat ze gemaakt worden van petflessen!
Ze kunnen tegen een stootje(van je grasmachine )en zijn bovendien nog mooi ook en onverslijtbaar! Ze zijn ongeveer 10cm hoog,licht geribbeld en kunnen zo in de grond geplaatst worden,evtl vertikaal gehouden door een paar ijzeren steuntjes of iets ddergelijks;
Ik zoek een foto..
Groetjes
Magda

Planten & Tuinbenodigdheden

vrijdag 2 oktober 2015 - 20:29
magdaserre

Tekst aangepast

Magdaserre

Zie bovenstaande foto
vrijdag 2 oktober 2015 - 20:30
magdaserre

Magdaserre

Mss reeds verstuurd? nogal onduidelijk...

Planten & Tuinbenodigdheden

vrijdag 2 oktober 2015 - 20:32
\n\n

Voeg een reactie toe

unkown error
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 4 + 2? (beveiligingscontrole) *