Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
graag had ik wat raad betreffende een natuurlijke boord die ik wil plaatsen rond mijn toekomstige borders.
Hebben jullie ideetjes? Ik zou graag iets willen waar ik met mijn grasmachine tegenaf kan rijden of over kan rijden.
ik dacht aan treinbielzen. Of hebben jullie toevallig andere materialen die ik zou kunnen gebruiken?
ik wil geen borduren gebruiken want dan moet ik weer met stabilise beginnen smodderen en das geen plezier om het later eventueel weer te verwijderen.
Wat dacht je van lage herfstasters. Die kunnen wel tegen een stootje. Het enige dat je moet doen is ieder jaar de rand smal houden. Zo krijg je binnen de kortste keren een natuurlijk rand en in het najaar ook nog bloei.
bedankt voor de tip.
Lijkt me inderdaad een leuk idee.
Misschien is mijn titel niet heel duidelijk.
Ik wilde er eventueel met hout omheen werken vandaar de gedachte van de treinbielzen.
Wanneer ik dat gebruik, moet ik oppassen met de natte balken want die worden spekglad..
Vandaar dat ik gewoon eigenlijk tips vraag betreffende een boord, maar geen steen
En als de bielzen te veel "teer" bevatten dan willen de kleinere eenjarige planten nog wel eens wegkwijnen. Bielzen blijven altijd mooi. En na jaren doen de plantjes het er ook wel.
Beste Tom,ik heb in mijn tuin lage boorden geplaatst in grijze "composiet". Dit zijn rollen die zeer goedkoop zijn en bovendien zéér milieuvriendelijk omdat ze gemaakt worden van petflessen!
Ze kunnen tegen een stootje(van je grasmachine )en zijn bovendien nog mooi ook en onverslijtbaar! Ze zijn ongeveer 10cm hoog,licht geribbeld en kunnen zo in de grond geplaatst worden,evtl vertikaal gehouden door een paar ijzeren steuntjes of iets ddergelijks;
Ik zoek een foto..
Groetjes
Magda