menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Roos Guirlande d amour

Ga naar meest recente reactie

martine

Martine

[afbeelding verwijderd niet-https]'/>
'k heb deze roos Guirlande d' amour vorig najaar geplant. en dit is het eerste roosje.
ongeveer 4 a 5 cm klein, en ruikt heel fijn.
'k zal nog wat geduld moeten hebben eer de ganse rozenboog begroeid is, maar dit is een goed begin!
Martine
zaterdag 26 mei 2007 - 05:11
Nigella

Nigella

een mooie roos he, zo open
zaterdag 26 mei 2007 - 05:16
annis

Annis

Het is een mooie roos en de geur. Ik heb hem in een tuin gezien op een rozenboog in volle bloei nou dat was een mooi plaatje.

Annis
zaterdag 26 mei 2007 - 16:49
Poohbeer

Poohbeer

Martine ,

Bedankt voor de foto.
Amaai zeg een heel mooie roos hé ook al is het een kleine roos ik vind ze echt schitterend .
Ik zal deze zeker ook aanplanten .
Weet je soms ook of die gevoelig is aan ziektes of hoe je deze best verzorgd?

poohbeer
zondag 27 mei 2007 - 05:03
martine

Martine

ze is mij aangeraden als een sterke roos, of roosje, gezien de geringe afmeting...maar gezien er vele knopjes aan zijn denk ik dat ze ondanks ze klein zijn toch wel een mooi effect geven. ze ruiken ook heel goed. wij hebben een rozenboog gezet waar we dagelijks onderdoor moeten om naar deur te gaan , zodat we hopelijk veel van de geur kunnen genieten. maar 't is nog maar eerste jaar nu.
ik heb luchtige grond in plantgat gedaan, en dan in het voorjaar kalk gegeven, en 14 dagen later rozenmeststof. in juli zal ik nog eens rozenmeststof geven; ik volg de tips die ik krijg en lees, want ben nog maar kort geleden begonnen met rozen aan te planten.
groetjes, Martine
zondag 27 mei 2007 - 06:28
sylvain

Sylvain

Awel Martine jij hebt al een mooi roosje ik heb ook een klimmer staan met allemaal kleine roze tros roosjes maar ik heb noch geen enkele open en er staan honderden knopen op maar afwachten maar uw klimmer die gaat volgende jaar een heel eind weg zijn maar dan opletten dat ge ze niet te kort terug snoeid grt en dag
zondag 27 mei 2007 - 07:04
Esem

Esem

Martine ik heb hem ook in de tuin een prachtig mooi klein wit roosje een streling voor het oog.
Gr Esem,
zondag 27 mei 2007 - 07:48
martine

Martine

ja, ik ben er ook heel blij mee, nu staan er al vele knopjes open en inderdaad, als hij volgend jaar nog hoger klimt zullen we nog meer van geur en kleur kunnen genieten.
Martine
maandag 28 mei 2007 - 00:12
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

Martine
staat die van jou in de zon?? Ik zie hier nog niets van kleur; maar hij staat een beetje afgeschermd door een (te hoge) haag van buren; misschien daarom
maandag 28 mei 2007 - 02:26
Adrienne

Adrienne

Mooi Martine,

K' ga meteen in de tuin duiken,
ik heb ook een lieve kleine witte roos maar ken de naam niet ???
Ze lijkt er wel sterk op en geurt zaaalig !!!
Wie weer is het niet dezelfde ben ik gelijk een naam rijker.
Geniet ervan hé
maandag 28 mei 2007 - 02:40
agnesv

Agnesv

in onze tuin bloeien er enkele die door bloeien tot de eerste vorst mits men de uit gebloeide regelmatig verwijderd anders heeft men ook hele mooie rozenbotteltjes in de herfst
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 28 mei 2007 - 21:54
martine

Martine

Nigella,

deze heeft late voormiddag en late namiddag zon.

ik dacht steeds dat de bladeren per 3 of per 5 stonden bij een roos, maar bij deze staan er vaak 7? ook bij mijn eden 85 is dat zo.
is dat normaal?

fijn dat ze tot de eerste vorst doorbloeien. als ik de uitgebloeide roosjes wegknip, doe ik dat dan gewoon tot aan een takje bladeren met 7 blaadjes? ik kreeg altijd de raad om te knippen bij de eerste 5 maar die heb ik hier niet?

Martine
dinsdag 29 mei 2007 - 01:31
agnesv

Agnesv

Martine,
bij de guirlander knip ik gewoon de verwelkte trosjes er uit Agnes
http://blog.seniorennet.be/tuindenhorst/
agnes
dinsdag 29 mei 2007 - 16:35
Esem

Esem

Martine
Ja de zeven blaadjes is normaal,en terugknippen doe je voor het eerste blad dat je tegenkomt achter het eerste drieblad.
Dus eerst de roos dan het drieblad en dan een 5 of 7 blad,net voor de blad knip je terug.
Gr Esem,
dinsdag 29 mei 2007 - 16:52
martine

Martine

oke, met dank,
Martine
woensdag 30 mei 2007 - 05:55
ines

Ines

Hoi Martine mooie roos, hebt U die andere nog van verleden jaar?
Hoe doen ze het?
woensdag 30 mei 2007 - 05:58
martine

Martine

ja Ines, mijn eerste roos ben ik inderdaad vorig jaar mee begonnen , je hebt een supergeheugen. ze doet het heel goed, staat hier ook ergens bij de foto's met de naam Santana,
groetjes, Martine
woensdag 30 mei 2007 - 06:00
ines

Ines

Ha niet gezien, ik zoek het eens op, ik ben de laatste tijd veel afwezig...
woensdag 30 mei 2007 - 06:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon