menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Clematis cirrhosa Freckles groenblijvende Clematis

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Nigella

We hebben veel Clematissoorten, maar ik denk toch dat deze een van de speciaalste zal zijn, De Clematis cirrhosa Freckles, eengroenblijver. Een winterbloeier ook. Maar omdat die nog maar dit jaar aangeplant werd, weet hij niet goed welk seizoen het is zeker, hij bloeit nu.
Hij heeft een grijsbeige buitenkant eerder een vaal kleur, maar binnein is hij subliem met zijn spikkels
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 2 juli 2007 - 13:58
minouke

Minouke

die groenblijvers zijn wel vorstgevoeliger, ik heb deze lente Early Sensation geplant , die is ook groenblijvend en moet beschermd worden, maar hoe doen jullie dat met stro? hij is 2 m geworden en aan een paal
maandag 2 juli 2007 - 16:09
rialle

Rialle

Nigella, wat een bloemenpracht! En wat een activiteit van jou op de vroege maandagmorgen.
Het zijn werkelijk schitterende foto's en dit soort foto's maakt mij zo ethousiast voor volgend jaar.
Petje af hoor
Groetjes Rialle
maandag 2 juli 2007 - 16:17
berenice

Berenice

zeer mooi nigella

waar heb je die gekocht???
ik wil nog 8 piramide's met clematissen maken maken
en zoek daarom enkele goede planten
grts berence
dinsdag 3 juli 2007 - 02:32
Nigella

Nigella

zeer mooi nigella

waar heb je die gekocht???
ik wil nog 8 piramide's met clematissen maken maken
en zoek daarom enkele goede planten
grts berence



Ga je ook met piramiden werken. Is leuk he, hier zullen de Pierre de Ronsard rozen er van tussen gaan, en een andere plaats krijgen waar hun bloemblaadjes niet meer zo op de dolomiet vallen. w gaan de vijf piramiden waarschijnlijk uitbreiden tot 9, wel dichter bij elkaar plaatsen dan wat je gezien hebt, en dan kunnen de verschillende soorten zich mengen., zodat het een scherm wordt vlak voor onze taxus gebogen haag

zag ze tijdens open deur daar dicht bij jou in Anzegem bij kwekerij Bottcher, maar ik zelf heb ze in de Floralux op de kop getikt . Ik kende die specialekes al van naam, dus als ik dat zie , laat ik dat niet aan mijn neus voorbij gaan. Maar op die kwekerij zijn ze zeker niet duurder en treffelijke planten en echt goede uitleg

Deze is wel eentje dat in de zon en wat beschermd moet staan, zoals ook de Earl sensation; maar dat weet ik pas na bezoek aan die kwekerij, dus wordt weer de Earl sensation verplaatsen.

Ik vind wel dat die bloemkleur deze van ver niet opvalt , dus ook wat dichter bij huis moet kunnen staan, zeker voor die die in de winter bloeien, want dan zit je niet zo dichtbij te genieten in je tuin. En diegenen die in volle zomer fel bloeien en ook in wit of opvallende kleuren zijn, mogen achteraan

die kweker kan je best zeggen wat gans de zomer aan piramiden kunnen
dinsdag 3 juli 2007 - 03:27
martine

Martine

hele mooie clematis!
Martine
dinsdag 3 juli 2007 - 03:29
sylvain

Sylvain

Is een pracht exemplaar Nigella en de clematis kun je zo onder elkaar mengen dat je bijna het hele jaar rond pracht van bloemen hebt en een mooi contrast met rozen
dinsdag 3 juli 2007 - 05:14
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Hoe beschermen jullie wintergroene clematissen in de winter die tegen een paal klimmen.
ik dacht aan blaasjes plastiek maar ik las in een tijdschrift dat dit schimmels meebrengt, stro dan ?


voor de limburgers : bij Genker hebben ze ook erg veel clematissen
dinsdag 3 juli 2007 - 15:03
Esem

Esem

minouke,
ik heb een armadii staan en bloeit elk jaar vrolijk met tientallen zo niet honderde bloemen,en heb nog nooit de plant beschermd in de winter.
Als je bij de voet van de clematis kan komen, leg daar dan een flink pak verteerde stalmest(20cm dik) om de wortels te beschermen tegen de felle vorst(al die er nog komt??)
Gr Esem,
dinsdag 3 juli 2007 - 16:01
Nigella

Nigella

minouke,
ik heb een armadii staan en bloeit elk jaar vrolijk met tientallen zo niet honderde bloemen,en heb nog nooit de plant beschermd in de winter.
Als je bij de voet van de clematis kan komen, leg daar dan een flink pak verteerde stalmest(20cm dik) om de wortels te beschermen tegen de felle vorst(al die er nog komt??)
Gr Esem,


Esem die hadden wij hier vroeger ook op een beschermde plaats, en die heeft ook nooit geen bescherming gekregen.maar bij deze en de Earl sensation is het toch een teder blad, heb ik toch mijn vraagteken hoe we dat gaan doen. Ben dat vergeten te vragen in de kwekerij. En de nieuwe armandii staat nu wel op een muur waar oostwind aan kan, dus dat zal ook een vraagteken zijn
dinsdag 3 juli 2007 - 17:18
sylvain

Sylvain

Onder het beschermen van bedoelen ze de voet en de wortels afdekken de ander rest kun je niet afdekken of beschermen
Ikzie al een montana van zeven meters afdekken dat gaat niet de voet en daar koemest zoals Esem zegt is de max
Ze vragen ook gedroogd koemest als voeding. GROETJES EN DAG
dinsdag 3 juli 2007 - 17:35
Nigella

Nigella

Onder het beschermen van bedoelen ze de voet en de wortels afdekken de ander rest kun je niet afdekken of beschermen
Ikzie al een montana van zeven meters afdekken dat gaat niet de voet en daar koemest zoals Esem zegt is de max
Ze vragen ook gedroogd koemest als voeding. GROETJES EN DAG

ja maar een Montana is geen van die gevoelige Clematissen he, die is bestand tegen vorst

waar we het hier over hebben is enkel over de gevoeligheid van de Earl sensation en deze cirrhosa Freckles (en waarschijnlijk zijn er nog wel zo'n een paar)
toch bedankt voor de tip
dinsdag 3 juli 2007 - 20:18
sylvain

Sylvain

Nigella toch eens op de sitè van Van Nuffelen kijken hoe de bemestig en al het nodige daar heb je ook al de soorten www.clematis .be groetjes en dag
woensdag 4 juli 2007 - 03:42
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

Nigella toch eens op de sitè van Van Nuffelen kijken hoe de bemestig en al het nodige daar heb je ook al de soorten www.clematis .be groetjes en dag


ben gaan kijken maar deze stond er niet in, heb wel eens 'uitgebreid' op deze site gekeken, veel foto's en door te klikken veel info per naamsoort, maar je kunt niet op een groep zoeken. Maar ze geven wel veel uitleg. Op deze manier heb ik toch al 2 naamsoorten ontdekt van wat wij niet meer konden nagaan., maar het is een wreed werk om dat telkens aan te klikken per naam

http://www.clematisinfo.nl/1024_768/
woensdag 4 juli 2007 - 06:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon