menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hydrangea annabelle

Ga naar meest recente reactie

geert3d

Tekst aangepast

Geert3d

wie kan er mij vertellen wanneer ik de hydrangea annabelle juist mag snoeien.
zondag 19 november 2006 - 17:07
deHaan

DeHaan

In het voorjaar bij de grond afknippen
zondag 19 november 2006 - 18:10
ines

Ines

Akkoord maar ik knip de bruine bollen reeds af nu al omdat de stengels van de Annabelle zeer
lang en broos zijn en in onze streek het ferm kan stormen de stengels kraken gewoon af of
zelfs tot in het hart, als de uitgebloeide bollen ingekort zijn voor een deel reeds nu is dit
euvel verholpen en kan U dan na de winter de rest mooi insnoeien
maandag 20 november 2006 - 23:13
sunjet

Sunjet

de hydragea annebel is de einige plant van deze familie dat u ieder jaar kunt snoeien
andere hydrangea bloeien op 2 jarig hout dus snoei u terug waar de plant gebloei heeft

snoei h.annebell in voorjaar kort de plant de helf in
maandag 8 januari 2007 - 19:07
ines

Ines

Lees ook eens:

http://www.tuinclub.be/tuinartikels/hortensia_hydrangea_snoeien.htm
maandag 8 januari 2007 - 19:22
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

Sunjet niet akkoord jongen de hout hortensia moet ook elk jaar geknipt worden en zoveels korter zoveel te meer bloem zyn van die peer vormigen hebt die in het wit, roze, en zullen noch wel kleuren zyn die dragen op een jarig hout zowel als de anabels die dragen op een jarig hout groetjes dag
dit is een foto van de hout hortensia van achter is de annabel



[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 28 januari 2007 - 17:02
Kwest

Kwest

Je hebt gelijk sylvain, H. annabelle snoeien tot een mooie knop boven de grond. Mijn vroegere buurvrouw had een perkje H. annabelle achteraan in haar tuin. Werd iedere winter tot op de grond weggesneden en ze had ieder jaar weer een massa bloemen.
zondag 28 januari 2007 - 21:04
annis

Annis

Mooie foto Sylvain. Hortensia's zijn ook een van mijn favoriete. Ik snoei mijn" Annabelle "ook ieder voorjaar tot op 10 cm.

Annis
maandag 29 januari 2007 - 14:14
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

Beste Kwest en Annis dat is perfect als ge ze zo snoeit op de foto ziet van achter de annabels en helemaal van voren ziet ge de houthortensia dat zyn van die peervormige bloemen en die worden ook elk jaar kort gesnoeit zo veel de dikker wordt de bloem en de voorste is normaal een roze maar in het begin is dat een witte ik zal eens kyken of ik er foto van vindt in een later periode dan zet ik hem er noch op groetjes dag

[afbeelding verwijderd niet-https]

DIT IS DE ZELFDE HOUT HORTENSIA
dinsdag 30 januari 2007 - 20:32
annis

Annis

Sylvain is dit de Hydrangea paniculata oftewel pluimhortensia? Ik heb gehoord dat deze zo hoog kan worden klopt dat? Wat een mooie kleur heeft deze. Ik weet wel dat deze van wit naar rose verkleurt lijkt net een toverbal.

Annis
woensdag 31 januari 2007 - 08:45
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

Beste Annis het is een zeer mooie bloem maar ik denk niet dat die hoger gaan dan 1meter maar ik zeg het ik snoei ze op twee à drie knopjes van de grond deze staaan al drie jaar en die zyn niet hoger geworden maar by my recht over die mensen die hebben de witte staan en die snoeien die niet als juist in de breedte als ze niet meer door kunnen en die is toch om en by de drie à vier meter maar die hebben ook maar heel kleine bloemen groetjes dag Annis DIT ZYN MYN ANNABELS Annis



[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 31 januari 2007 - 15:02
annis

Annis

Sylvain, dat zijn mooie struiken. Zo groot en zo vol zijn ze bij mij nog niet. Ik heb ze nu voor het tweede jaar en heb er vorig najaar nog ene bij geplant om zo een grote groep aan bloemen te krijgen.

Groetjes Annis
woensdag 31 januari 2007 - 16:32
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

Beste Annis deze zyn nu de helft ongeveer 4 jaar een dan zyn er van 3jaar maar elk jaar gaan die nu noch een heel deel scheuten by maken ge gaat er snel genoeg hebben dit zyn er zestien maar het is een bloem en plant waar ge veel plezier van hebt als het niet te droog is anders water by geven groetjes dag Annis
woensdag 31 januari 2007 - 16:41
Adrienne

Adrienne

Wauw Sylvain,

Weet jij de naam van de rode hortensia ???
vrijdag 9 februari 2007 - 10:56
sylvain

Sylvain

Beste Adrienne dat is de hout hortensia rood maar ik ga er eens achter vragen want dat jaar had die man van by ons er maar een 20 kunnen aan kopen maar ik ga het eens vragen maar nu is die niet open en ik kan die niet bereiken maar in het begin zyn dat witte en die verkleuren zo naar het rode is een mooie kleur groetjes tot binnen kort Adrienne .
vrijdag 9 februari 2007 - 14:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon