menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sierappeltje

Ga naar meest recente reactie

Roos

Roos

hallo!
in deze tijd kun je van die mooie sierappeltjes in een doosje kopen, nu zou ik graag zoiets in mijn eigen tuin hebben, waar kan ik die kopen en wanneer. moeten die zon of schaduw en wat is de naam??
groetjes roos
zaterdag 25 november 2006 - 05:57
Rodger

Rodger

Hallo Roos ,
ik weet niet waar je woonachtig bent ,maar die boompjes (malus) zijn bij ons overvloedig verkrijgbaar en er is een enorm assortiment aan vorm ,bloemkleur en vruchten.
Er is ook een zuilvormig groeiende sierappel met rode eetbare vruchten die heel lang aan de boom blijven hangen (malus "Red Obelisk") ik zag die vorige week in de kwekerij ,een pracht van een boom overladen met massa's kleine rode appeltjes
Fruitboompjes verkiezen een zonnige plaats ,maar halfschaduw kan ook .
Nu de ideale planttijd voor zoiets.
kijk eens voor meer informatie op,

www.planten-debock.be
groetjes
rodger





zaterdag 25 november 2006 - 13:09
annis

Annis

Hallo Roos
Zelf heb ik de Malus "Red Sentinel"dit is een boompje wat veel wordt aangeboden in de tuincentra en bij kwekers. Er is ook een soort met gele appeltjes de Malus "Golden Hornet".
Annis
zaterdag 25 november 2006 - 15:26
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

Red sentinentel is een van de meest gebruikte voor bloemschikken, ook een mooie grootte van appel daarvoor. Want wij hebben eenMalusoort staan met bordeau blad (om die kleur in de tuin te laten herhalen) maar ik heb mij vergist in de prodcutie van de appels, zeer weinig en super klein; dus minder geschikt voor bloemschikken. En de vogels zijn er dan nog meestal mee weg.
zaterdag 25 november 2006 - 17:54
annis

Annis

Nigella, de appeltjes kun je die ook nu plukken en dan bewaren om in kerststukjes te verwerken.
De vogels vooral de merels hebben ze meestal dan al te pakken als ik ze nog laat hangen.

Annis
zondag 26 november 2006 - 11:35
Nigella

Nigella

absoluut als je ze in een 'niet gesloten' potje legt in de koelkast
woensdag 29 november 2006 - 06:35
Roos

Roos

Hartelijk dank allemaal voor de tips!!
Groetjes Roos
woensdag 29 november 2006 - 07:45
Fons

Fons

Malus 'red sentinel' in de nabijheid van voederplankje voor vogels, het boompje heeft konstant bezoek van allerhande vogeltjes ook merels die in de appeltjes pikken maar niet verder komen dan een paar pogingen aangezien de appeltjes te hard zijn, deze appeltjes kunnen eveneens een beetje vorst verdragen waardoor ze ook lang aan het boompje kunnen blijven.

Groetjes Fons.



[afbeelding verwijderd niet-https]

Closeup appeltjes.


[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 29 november 2006 - 18:44
Nigella

Nigella

amaai fons je hebt dat wel heel goed geplaatst voor de vogels, ik zal ze dus moeten afdekken wil ik appels over houden
donderdag 30 november 2006 - 20:06
de_lange_van_Bilze

De_lange_van_Bilze

Hallo Fons,
Heb nog een vraag over mijn Chaenomelis Japonica (Japanse kweepeer).
Hij staat reeds een 5 tal jaar op dezelfde plaats, maar mijn naastgeplante Rhododendrons worden momenteel zo groot dat de kweepeerstruik niet meer mooi tot z'n recht komt.
Kan ik deze nog verplanten en zo ja is dat nu het moment.
De gele appeltjes hangen er momenteel nog aan.

Zou ik deze ook in de buurt van mijn vogelvoederplank plaatsen om vogeltjes te krijgen in de tuin?
Is deze kweepeer ook hard genoeg zodat de volgeltjes de vruchten niet zouden beschadigen?

Alvast op voorhand bedankt voor je deskundige uitleg.

Groetjes

De lange van Bilze
zondag 3 december 2006 - 11:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon