menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Malus

Ga naar meest recente reactie

JovanDreumel

JovanDreumel

Welke Malus hybride, sierappel, geeft geen of nauwelijks vruchten?
woensdag 14 september 2011 - 19:40
WiPe

WiPe

In principe zouden dubbelbloemige vormen weinig of geen vruchten mogen geven.
woensdag 14 september 2011 - 20:35
satomi

Satomi

Kijk eens naar Malus tschonoskii; deze staat vooral bekend om de mooie herfstkleur. De appeltjes zijn een stuk kleiner dan de meeste sierappels en bovendien weinig opvallend.
donderdag 15 september 2011 - 10:40
JovanDreumel

JovanDreumel

Zijn van Malus tschonoskii de zaden niet giftig? Het moet een straatboom worden. Daar spelen ook kleine kinderen. De gemeente heeft onze buurt gevraagd om mee te denken. Mijn voorstel was een Malus zonder vruchten. De buurt zit natuurlijk niet te wachten op het bijeenvegen van de vruchten in de herfst. Men wil alle struiken vervangen door gras. Dat willen wij niet. En we gaan dit redden, als we het onderhoud op ons nemen. Pure bezuinigingsmaatregel. Nu heb ik voor het huis Symphoricarpus chenaultii ' Hancock' staan. Ik heb er op gewezen als men die goed snoeit er minder onderhoud is dan bij gras. Nu wil men de rozenperken door deze bodembedekker te vervangen. En wij hebben dan geen last van hondenuitlaatveldjes. In de straat staan vroegbloeiende Prunussen en die moeten er uit. De Malus zou dan in de perken met Symphoricarpus komen.
donderdag 15 september 2011 - 11:15
WiPe

WiPe

Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar één malus-soort zou zijn die giftig zou kunnen zijn.
donderdag 15 september 2011 - 12:54
JovanDreumel

JovanDreumel

Zie deze site die me aan het denken heeft gezet:

http://www.bloggen.be/plantengids/archief.php?ID=1315104
donderdag 15 september 2011 - 15:26
WiPe

WiPe

De pitten van appels bevatten inderdaad cyanide. Maar het zal niet makkelijk zijn als je daar je schoonmoeder mee wil vergiftigen
donderdag 15 september 2011 - 18:07
cetinel

Cetinel

ooo terug naar af dus................
zaterdag 17 september 2011 - 17:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon