menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snoeien Viburnum tinus

Ga naar meest recente reactie

cvb

Cvb

beste tuinliefhebbers

ik heb bij mijn ouders een Viburnum tinus
staan en hij is nu al een 2 meter groot en 1meter breet.
maar is nog nooit gesnoeit geweest.
mijn ma wil er graag een mooie ronde of ovale vorm in en als je goed kijkt naar de struik springt er af en toe een takje uit.
mag ik dit snoeien zoals een bucsus of taxsus.
met een haagschaar of zou dit te veel schade bregen

mvg cvb
zondag 25 februari 2007 - 16:32
ines

Ines

Hallo Cvb,
De Viburnum tinus mag U snoeien maar nu NIET! Normaal staat hij nu nog volop in bloei...
altans bij mij toch.
Na de bloei kan U uitstekende takken met een snoeischaar inkorten, ik doe dit nooit met een
haagschaar.
Grtjs,ines
zondag 25 februari 2007 - 21:54
cvb

Cvb

oké bedankt

je mag snoeien in april zeker of direkt na de bloei

mvg cvb
maandag 26 februari 2007 - 16:48
ines

Ines

Ja U schreef het goed.
Soms knip ik ook wanneer ik takjes nodig heb voor bloemschikken, vooral voor en in de winter dan.
Grtjs,ines
maandag 26 februari 2007 - 17:30
sylvain

Sylvain

Gehoord het Ines is een perfecte tuinierster en zoals ge zegd Ines die worden nu veel in bloemschikken gebruikt maar ik denk al ge nu i april snoeit dat het te vroeg gaat zyn Ines ik heb er daar straks noch naar aan het kyken geweest er staan er noch veel rozige jonge bloempjes op de knopjes eigenlyk maar zo zyn ze ook al mooi he groetjes en dag
vrijdag 2 maart 2007 - 21:55
ines

Ines

Sylvain ik heb ook soms nog raad nodig hoor (en veel )
Maar na 30 jaar laat U zoveel steken niet meer vallen bij het breien hé ....bij wijze van...
De Viburnums snoeien na de bloei is goed alleen rekening houden met de soorten er zijn soorten die
ik liever in het najaar uitdun (voor de helft snoei)
zaterdag 3 maart 2007 - 19:58
sylvain

Tekst aangepast

Sylvain

Awel Ines ik doe het in de zelfde volgorde als jy ik heb er niet veel staan ik geloof maar vier, nu ben ik bezig met de witte die ik in potten staan hebmaar nu moet ik die laten staan ergens tot er bloem op komt ik heb ze vergetende naam er op te zetten en nu zyn die witte en die blauw onder elkaar ge komen stom he en het zyn er tien denk ik daar moet ge van 50 voor zyn groetjes en dag ( Beste Ines nu ben ik weer verkeerd ik heb juist over hybiscus bezig geweest en ik dacht dat het daar nog over ging sorry)
Maar zoals myn viburnums ik snoei die als ik het zie wanneer ze er klaar voor zyn kan nogal veel hebben de tinus en ik vindt al de viburnums heb ook sneeuwbal staan de kleine en de groote zyn allebei vroeg bloeiers en dan kunt ge er nogal eens goed aan door snoeiengroeien in de zomer toch fors op groetjes Ines en nogmaals sorry
zaterdag 3 maart 2007 - 20:07
ines

Ines

Missen is menselijk hé Sylvain
zaterdag 3 maart 2007 - 20:22
sylvain

Sylvain

T och een ferme flater he Ines maar ja daar leren we veel van he, ik hoor zo weinig van Adrienne Ines ze zal veel werk hebben met haar koeikes groetjes en dag
zaterdag 3 maart 2007 - 20:35
ines

Ines

Ja Sylvain ofwel is ze druk bezig in de tuin...
zaterdag 3 maart 2007 - 20:37
sylvain

Sylvain

Dat is zo in het geheim denk ge Ines dan mogen we ze kortelings toch verwachten met een verrasser groetjes en dag
zaterdag 3 maart 2007 - 20:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon