menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

SOS! Help mij mijn boompje redden

Ga naar meest recente reactie

xoxo

Xoxo

Ik heb in mijn tuin een Sciadopitys verticillata in een grote bak.
Wie weet wat er met hem aan de hand is en wat kan ik doen om hem te redden.
De naalden zijn helemaal geel en worden nu zelfs bruin.

Help??
maandag 5 februari 2018 - 10:59
xoxo

Xoxo

Zie foto!

Struiken & Bomen

maandag 5 februari 2018 - 11:10
LT

LT

Misschien kun je Joop Dahm vragen. Zijn email staat onderaan bijgaande bijlage. Gr. Lou
http://dendrologie.nl/wp-content/uploads/Sciadopitys.pdf
maandag 5 februari 2018 - 11:25
xoxo

Xoxo

Bedankt voor uw reactie.
Zojuist een mail gestuurd!
hopelijk heeft hij de gouden tip!
maandag 5 februari 2018 - 11:39
satomi

Satomi

Het antwoord dat je bij Groeninfo.com kreeg is niet verkeerd. Je moet je nl. realiseren dat als een dergelijk grote plant in een pot staat de voeding in de grond eens opgebruikt is. Omdat de plant in een pot staat kan ze zelf geen nieuwe voeding uit de grond halen. Geel blad wijst vaak op een voedingstekort.

Een ander punt is dat een pot eens volgegroeid is met wortels nadat de plant veertien jaar in dezelfde pot gestaan heeft en er dus waarschijnlijk nog maar weinig grond in de pot te vinden zal zijn. Ook niet echt bevorderlijk. Dus kan het ook zijn dat je de plant eens moet verpotten naar een grotere bak/pot.
maandag 5 februari 2018 - 18:25
xoxo

Xoxo

Hoii

de pot staat niet al 14 jaar in dezelfde pot en dezelfde aarde
Omdat hij groter werd is hij al een aantal malen, ik denk 3 of 4 x in een grotere bak gezet.
Dat ging ook altijd goed.
ik denk dat hij nu sinds 2015 in deze bak staat.

wat voor voeding kan ik geven?
of zal ik de boom uit deze bak halen en er vers aarde bij doen? wellicht meteen in een grotere bak. En is het wel verstandig dit nu te doen in deze weersomstandigheden?
dinsdag 6 februari 2018 - 10:54
satomi

Satomi

Nee, bij vriezend weer is dat niet verstandig. Daar kan je beter mee wachten tot eind februari, begin maart als het dan niet vriest.

Wat voor grond heb je gebruikt om te verpotten en hoe groot is die pot eigenlijk?
dinsdag 6 februari 2018 - 13:00
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).