menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Albizia ontkiemen in een propagator

Ga naar meest recente reactie

Pieterpost

Pieterpost

Goedenavond,

Even een vraagje over Albizia Jullbrissin

Ik heb zaden ontkiemd in een propagator en nu groeien ze als kool..
maar ze worden ook wat lang en slungelig.
Hoe lang moet ik ze in de propagator laten staan onder de lampen in de warmte?
Of moet ik ze nu al laten afharden buiten de propagator?

Iemand tips ?
vrijdag 16 april 2021 - 19:31
Pieterpost

Pieterpost

Ik heb er 1 als proef uit gehaald en in de woonkamer geplaatst om te kijken wat het het verschil word met de rest.

Struiken & Bomen

vrijdag 16 april 2021 - 19:32
Tuinprins

Tuinprins

Ja, uit de propagator halen. In de propagator is het te warm, hierdoor krijg je van die slungelige planten.

Gegroet, de tuinprins
vrijdag 16 april 2021 - 19:40
Pieterpost

Pieterpost

En wanneer kan ik ze buiten zetten denkt u? Als de vorst 100% voorbij is? Of pas als de temp 20 graden behaalt?
vrijdag 16 april 2021 - 20:48
WiPe

Tekst aangepast

WiPe

Je kan beginnen met overdag buiten zetten en 's nachts binnen halen. Het lijkt me dat de overgang van de propagator naar buiten geleidelijk moet gebeuren.
zaterdag 17 april 2021 - 11:05
Tuinprins

Tuinprins

Van binnen van buiten moet ZEER GELEIDELIJK gebeuren. Nooit direct in de felle zon plaatsen of op een tochtige plek. Dus de eerste dagen een paar uurtjes buiten beschut weg zetten en daarna steeds langer met geleidelijk meer zon. Vooral ook het weer in de gaten houden.

Gegroet, de tuinprins
zaterdag 17 april 2021 - 13:13
Pieterpost

Pieterpost

Ja dat dacht ik al, ik heb ze nu op de ventersbank voor een raam op het zuiden geplaatst met de jaloezieën half open, zo krijgen ze veel licht en warmte maar net geen volle zon.
Morgen word het volgens mij mooi weer dan gaan ze maar is een kwartiertje buiten spelen onder de boom.

Bedankt voor de wijze raad weer.

Gegroet Dominique

Struiken & Bomen

zaterdag 17 april 2021 - 19:01
Pieterpost

Pieterpost

Owja, wat ik ook nog wil weten..
Moeten ze ondersteund worden door een plantstokje? Dan ze niet buigen maar recht omhoog groeien? En zo ja, vanaf wanneer zou dat dan moeten? Of regelt de natuur dat zelf ?

zaterdag 17 april 2021 - 19:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon