menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Walnootboom Jugla Regia

Ga naar meest recente reactie

Pieterpost

Pieterpost

Goedenavond,

Vraag betreft de Walnootboom.

Ik heb er 4 in een pot en hoe lang kunnen deze in dit potje blijven?
Kan ik ze ook laten groeien door ze steeds een grotere pot te geven of moeten ze echt de volle grond in?

Struiken & Bomen

zaterdag 17 april 2021 - 19:45
Tuinprins

Tuinprins

Ik kan niet inschatten hoe groot die potten precies zijn.

Feit is dat notenbomen gevoelige wortels hebben, vooral voor een overmaat aan vocht. Die worden heel vaak in de volle grond gekweekt omdat ze daar beter groeien en op de juiste grond doorgaans geen problemen met de wortels hebben.

Ik zou ze daarom uitplanten in de volle grond. Eventueel kun je het groepje splitsen en houd je er 2 in een pot en plant je er 2 uit in de volle grond.


Gegroet, de tuinprins
zondag 18 april 2021 - 13:31
Pieterpost

Pieterpost

Dat is een prima idee tuinprins

Ik ga er twee in een palmpot plaatsen die zijn een stuk dieper.
zondag 18 april 2021 - 18:17
Droge_zandgrond

Droge_zandgrond

Waarom wil je ze eigenlijk in een pot laten opgroeien? 1 boom is normaal al te groot voor de gemiddelde tuin, 4 lijkt mij overkill, of ben je iets speciaals van plan met vormsnoei of zo?
woensdag 21 april 2021 - 16:46
Pieterpost

Pieterpost

Nee ik heb geloof ik 40 walnoten liggen dus wil ze ontkiemen en verkopen in een pot maar dan wel als redelijk boompje niet als stengel van 10 CM met 2 knopjes.
woensdag 21 april 2021 - 19:23
Pieterpost

Pieterpost

Tenzij dat niet gaat uiteraard dan maar als zaailing en of ik geef ook veel weg van mijn planten dus ik kijk even hoe dit gaat. Kan er vast weer mensen blij mee maken.
woensdag 21 april 2021 - 19:26
PeterC

PeterC

Onze notelaar is een zaailing van de grote notelaar die in de tuin van mijn ouderlijk huis stond. Die zaailing stond op een verkeerd hoekje en moest daar weg. Hij was wel al een 2-tal m hoog toen ik hem ben gaan halen.
Het heeft wel een 2-3 jaar geduurd voor hij bij ons echt in de groei ging. Maar sindsdien stevige groei en al enkele jaren flink wat noten waar wij wel niet veel van kunnen genieten want de eekhoorns komen al van in de zomer regelmatig checken of "hun" noten nog niet rijp zijn voor de pluk.
woensdag 21 april 2021 - 19:33
Droge_zandgrond

Droge_zandgrond

ah ok, duidelijk, dat verklaart veel dan zou ik ze zeker in de volle grond zetten en gewoon verkopen gedurende de winter, op blote wortel.
woensdag 21 april 2021 - 20:11
Pieterpost

Pieterpost

Ja dat is een uitstekend idee trouwens dank u
woensdag 21 april 2021 - 21:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon