menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kardinaals muts krijgt kale plekken en “witte aanslag”

René Kamp

René Kamp

3 jaar geleden hebben wij een kant en klare kardinaalsmuts haag laten planten. Wij waren ook in de veronderstelling dat deze haag groenblijvend was. Eerste jaar mooi vol en groen in het voorjaar en zomer echter in het najaar begon de haag al voor 80% uit te vallen. In het voorjaar weer nieuw blad maar in de zomer al de eerste kalen plekken. Toen begon de eerste “witte aanslag” ook zichtbaar te worden. Afgelopen zomer gehele haag vol met “witte aanslag” op de stammen en takken. Vervolgens ook meerdere grote kale plekken in de haag. Geprobeerd te behandelen met groene zeep, spiritus en water echter zonder resultaat. Vervolgens met de hoge druk spuit pas de aanslag kunnen verwijderen. Alleen het is nu alweer terug. Iemand met goed advies om dit probleem op te lossen?

Struiken & Bomen

zondag 23 februari 2025 - 12:15
Peterplant

Peterplant

Ik heb er hier al vaker over geschreven: deze kardinaalshoedjes zijn nogal gevoelig voor schildluis en kommaschildluis, zeker als de planten het om een of andere reden niet naar de zin hebben. Niet planten is mijn advies altijd, maar dat is voor jou te laat. Alleen met zwaar geschut is dit op te lossen en dat mag tegenwoordig niet meer. ( Gelukkig maar)
Ik zou de klacht neerleggen bij Mobilane of jouw leverancier. Als ze eerlijk zijn weten ze hier van.

maandag 24 februari 2025 - 12:50
\n\n

Voeg een reactie toe

unkown error
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 3 + 3? (beveiligingscontrole) *