Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Allereerst nog de beste wensen voor 2009 en blijf gezond.
De foto's zijn door het raam heen genomen met een simpel fototoestel. En ja het zijn kleine vogeltjes en dan op 6 meter afstand. Alleen voor deze momenten laten wij de oude planten staan in de winter.
De putter of distelvink (Carduelis carduelis) is famillie van de vinkachtigen.
De putters leven van zaden knoppen en bessen?vaak zie je ze zitten op de distels wat het grote deel van hun voeding uitmaakt vandaar ook de naam distelvink.
hier in de streek zie ik ook maar zeer zelde een distelvink,maar vind het een van de mooiere inneemse vogeltjes,en zijn ook mooi gekleurt.
Onlangs ook nog gezien, komen hier vooral op zaden van de teunisbloem.
Gisteren ook nog de staartmeesjes gezien ,hoeveel kon ik niet tellen, maar op de mezenbol zaten er 17 tegelijk, had een foto genomen door het glas maar die verdomde flits deed de boel om zeep en toen waren ze weg...
Ik vind dat de vogels weinig honger meer hebben. Ze worden overal hard gevoerd. Hier ligt ook een zaden mengsel en brood en van een kale tuin in de winter houd ik ook niet. Dus zou ik meer vogels verwachten. ER zijn er wel, maar een paar meer mag gerust.
Beste Jo, misschien een tip : bij mij zijn de zangvogels (mezen, vinken, sijsen) vooral verzot op pindanootjes (in netjes) en op zonnebloempitten. Ik strooi ook voer uit op het gazon (vinken & kepen houden minder van een voederplank).
Voor roodborstje & lijsters of merels : strooi wat noten- muesli (ongezoet !) uit op het gazon.
Waar echter veel schavuiten zitten als eksters, gaaien en kraaien of kauwen, verdwijnen helaas meestal ook de zangvogeltjes.
Toch veel succes