menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kip ziek

Liselore

Liselore

Hallo,

Onze dikke zwarte kip (2 jaar oud) eet sinds enkele dagen bijna niet meer. Ze is wel nog redelijk vinnig en haar kam ziet er nog mooi rood uit . Ze is wel ook gestopt met eieren leggen (na een paar weken mooie dikke eieren na de winterstop) maar aan haar achterste hangen (sorry voor de onsmakelijke details)witachtige uitwerpselen, wat bij ons bruine kip niet het geval is. Heeft ze een darm-infectie, en kunnen we daar dan iets aan doen? Is het besmettelijk voor onze andere kip en moeten we ze bijgevolg afzonderen? Wie weet er iets over ?
Dank u voor de goede raad...

Liselore
maandag 20 april 2009 - 18:07
Matabish

Matabish

Hi Liselore,
kijk eens op deze topic, daar heb ik veel goede raad gekregen voor de kippetjes!!

http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=8&sid=20&tid=22295&hl=HELP

'k Hoop dat je er een oplossing vindt, want ik weet hoe zielig het is als je beestjes ziek zijn!!

Hartelijke groetjes,
Matabish.

dinsdag 21 april 2009 - 00:30
Liselore

Liselore

Hey Matabish,
Ik ben naar die link gaan kijken en vond het heel interessant. En wat voor ziektes je kippen niet allemaal kunnen krijgen! Ondertussen is onze zwarte kip gelukkig weer helemaal terug de oude, zonder speciale zorgen (een dierenarts kost al gauw 5 keer meer dan een nieuwe kip...) : ze is er weer als de kippen bij als we met de graanbus schudden. Nochtans heeft de dip van de kip toch een paar weken geduurd. Ik had er wel wat vertrouwen in omdat ze altijd vrij vinnig gebleven is, enkel totaal geen eetlust. Of op dieet misschien, wat gaat er zoal om in zo'n kippekop, daar zou je misschien van verschieten
Groetjes,
Liselore
zondag 10 mei 2009 - 23:22
gertjanvd

Gertjanvd

ja die beestjes kunnen inderdaad veel ziektes krijgen
maar je moet ze zeker apart zeten want het zou besmetelijk kunnen zijn je weet nooit zelf kweek ik kippen en heb it ook al voorgehad je moet ze minder groen efal geven voor een week of 2 en niet te veel graan

mvg gertjan
dinsdag 12 mei 2009 - 20:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon