menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Tuinvogels

Kleinedikken

Kleinedikken

Sinds een jaar zijn de vogelsoorten die mijn tuintje bezoeken drastisch gewijzigd.
Voorheen waren het vooral bijna handtamme merels, die aangetrokken werden doordat mijn vrouw hen de overtollige harde kattenbrokjes voerde.
Het kwam zover dat ze regelmatig een grote zak kocht met kittenbrokjes vanwege het kleine hapklare formaat , enkel voor de tuinvogels. Die waren dat zo gewend dat ze 's morgens vroeg al op de loer lagen en als alles op was hevig misbaar maakten om ons daarop te wijzen.
Nu zijn de merels volledig verdwenen, en komen erin de plaats spreeuwen, die altijd in groep landen en hevig ruziën . Nu en dan een ekster en enkele kauwen.
Alhoewel veel mussen wonen in de vuurdoorn aan de voorgevel zagen we die vroeger nooit achteraan. tegenwoordig wel. Evenals koolmeesjes.
Mijn enige betalende huurders, een koppel zwaluwen zijn helaas ook verdwenen.
Ze scheten wel alles onder, maar vingen enorm veel ongedierte en ik kreeg jaarlijks van stad een subsidie van 25 Eu.

Toen ik vanmorgen buiten ontbeet landde vlak bij een klein vogeltje, ik neem aan een jonkje, met een zwarte ring rond zijn kop en opvallend gele buik.Ik vraag me af wat voor vogel dat zou zijn? Een soort mees?
Ik ben niet echt een birdwatcher, maar als je rustig buiten zit is het toch wel leuk om de laatste dinosauriers bezig te kunnen zien .
woensdag 29 mei 2019 - 09:37
LT

LT

Foto van dat kleintje?
woensdag 29 mei 2019 - 16:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon