menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mieren in gazon

philippe

Philippe

Naast mollen heb ik heel wat last van mierennesten in mijn gazon. Zij maken kleine hoopjes aarde in het gras.
Als ik zeg 'last', dan bedoel ik ook 'last'. Zo waren er toen wij terug kwamen van vakantie minstens 100 hoopjes aarde met mierennesten (en witte eitjes) in mijn gazon met een oppervlakte van zo'n 500m2.

Ik heb in de handel een product gekocht (blauw poeder op te lossen in water) dat speciaal tegen mieren in gazons zou zijn, maar het product is vrij duur en je hebt al gemakkelijk een volledig pak nodig voor 40-50 mierennesten.
Ik behandel mijn gazon met dat product nu al sinds vorig jaar, en loop dagelijks mijn gazon rond op zoek naar nieuwe nesten om ze te begieten, maar er komt geen einde aan.

(Ik moet wel zeggen dat het nu op dat vlak wat rustiger is).

Heeft ook hier iemand tips om het gazon minder 'mierenvriendelijk' te maken? Verkiezen mieren een bepaalde zuurtegraad? Zijn er bepaalde afstootmiddelen? .....

Alvast ook hier bedankt voor elke mogelijke suggestie.
zondag 17 september 2006 - 21:24
kurt

Kurt

Beste,

Meer huis-, tuin- en keukenmiddeltjes om mieren te bestrijden zie: http://www.tuinadvies.be/dieren_mieren.htm

Het middeltje met de gist vind ik zelf zeer goed werken. Enkele dagen na het strooien ervan is de hele nest weg.

mvg,
Kurt
zondag 17 september 2006 - 21:32
Wendy

Wendy

Een miereneter aanschaffen?
maandag 18 september 2006 - 12:54
jcjab

Jcjab

Hallo Kurt,
Daar de producten, opgelost of in poedervorm weinig of geen resultaten geven, had ik graag geprobeerde met één van de mengsels met gist.
Kunt u mij een idee geven van de verhouding suiker/gist die ik daartoe moet gebruiken.
Bedankt voor de info en vriendelijke groetjes,
JC
woensdag 25 mei 2016 - 11:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon