menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gevraagd engerlingen

Ga naar meest recente reactie

herman

Herman

Mijn vraag gaat over engerlingen in het gazon, maar in tegenstelling tot de meeste vraagstellers wil ik die beestjes vangen want mijn volièrevogels zijn er verzot op. Heeft iemand een idee hoe ik die beestjes levend in handen kan krijgen?
maandag 22 maart 2010 - 20:13
Polplastron

Polplastron

Simpel: met een spitvork een stukje gazon oplichten en ze oprapen.
Om de schade te beperken steek je best met een spade even een paar randjes af.
't Is wel niet echt ideaal hoor.

Zelf vang ik er geregeld als ik mijn graskanten bijsnijd. Mijn kippen komen ze ook uit de hand eten. 't Is blijkbaar een delicatesse!
maandag 22 maart 2010 - 20:46
herman

Herman

Ik heb wel een groot gazon maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen. Ik kan toch niet mijn gazon beginnen omspitten. Ik heb niet direkt aanwijzingen dat er zitten of komen die in alle gazons voor? Kan ik dat rond deze tijd al doen of moet ik wachten tot het nog wat warmer wordt?
maandag 22 maart 2010 - 20:58
printemps

Printemps

Ik dacht dat je ook naar boven kon lokken door nat karton s'vonds op het gras te leggen en s'morgens oprapen

Het kan zijn dat ik mis ben(dat het misschien voor andere larves is deze truk) maar probeer een keer hé

Karton leggen is niet veel werk en je krijgt het gratis

mvg
dinsdag 23 maart 2010 - 10:13
annabellie

Annabellie

u gras goed natzetten en dan afdekken met een plasticzeil liefst donker ,of zwart ,en dan enige tijd ,zullen ze na een tijdje liggen kronkelen op u gras ,zonder te spitten .
vrijdag 26 maart 2010 - 16:30
dendrodan

Dendrodan

Dat is een plaag in mijn tuin. Heb deze week mijn graskant afgestoken, zodat ik mijn border groter maakt op een stuk van 6 m heb ik zeker 30 engerlingen eruit gehaald.
In een potje gelegd en de vogels zijn ze komen opeten.
vrijdag 26 maart 2010 - 20:59
herman

Herman

Ik ga jullie advies eens uitproberen. Bedankt alvast en ik laat binnenkort wel eens weten of het gelukt is.
vrijdag 26 maart 2010 - 21:24
xerofyt

Xerofyt

Gewist wegens verkeerd geplaatst. Sorry.
vrijdag 2 april 2010 - 18:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon