menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

RODE SPINT

Ga naar meest recente reactie

casha

Casha

Graag had ik goede raad gekregen betreffende de uitroeiing van de RODE SPINT in mijn naaldbomen -van allerlei soorten!
Ondanks bespuiting met verschillende producten , blijven de bomen aangetast.
Hoe kan dit het beste worden opgelost en welke producten zijn het effectiefst?
Met dank
casha
zondag 24 december 2006 - 14:09
Victor44

Victor44

Casha,nu in de winter heb je toch geen last van rode spint,dat komt toch maar meestal voor tijdens de zomer bij warm en langdurig droog weer.Maar hierbij wil ik je wel enkele acariciden opgeven tegen rode spint.
neoron-mitac-tetrakill-peropal-kelthane-amitraz,en een paar nieuwe middelen sanmite-masai-naja en magister.Je moet wel afwisselen met verschillende middelen tegen de resistentie.En na enkele dagen terug spuiten voor de eieren die nog uitkomen.
grtj.victor
maandag 25 december 2006 - 21:06
Victor44

Victor44

Je kan ze ook biologisch bestrijden met insecten die je uitzet op uw bomen te verkrijgen bij biobest.in Westerlo. De volgende worden ingezet tegen de rode spint.
-Amblyseius californicus(roofmijt)
-phytosciulus persimilis(roofmijt)
-macrolophus caliginosus(roofwants nimfen)
-feltiella acarisuga(galmug)
grtj victor
maandag 25 december 2006 - 22:01
Fons

Fons

Casha,indien ge rode spinnetjes waarneemt met het blote oog dat zijn spinnetjes die volstrekt geen schade aanbrengen aan uw planten.
Indien ge een loep nodig hebt om die spint (niet altijd rood) waar te nemen is een insecticide speciaal voor spint verdelging nodig vb.massai. Het is momenteel te koud om die behandeling toe te passen dus best tot in het voorjaar wachten. Wat ge nu wel kunt doen is uw planten met een flinke waterstraal natspuiten dat verdrijft spint.

Groetjes Fons.
maandag 25 december 2006 - 22:30
jp

Jp

Met een zgn winterbehandeling (minerale olie) kan je de eitjes van insecten bestrijden op houtig gewas. Dat scheelt weer bij de start van het groeiseizoen en is een vrij onschuldig preparaat. Altijd goed de bijsluiter vooraf lezen.
dinsdag 26 december 2006 - 14:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon